Kongsikan Entri Kami

Tuesday 13 September 2011

Cool : Kisah Benar Pergorbanan Seorang Ibu Semasa Gempa Bumi di China [Video}


Ini adalah kisah benar Pengorbanan seorang Ibu semasa Gempa Bumi di China

Selepas gempa bumi telah reda, apabila penyelamat tiba di tempat rumah seorang wanita yang telah runtuh, mereka ternampak wanita tersebut, tetapi dia menimbulkan persoalan mereka ialah kedudukan wanita tersebut dalam keadaan melutut seolah-olah tengah menyembah sesuatu dan kedua-dua tangannya tengah menyolong sesuatu objek. Melihat keadaan sekitar, ketua penyelamat menyifatkan wanita tersebut mati dihempap oleh rumahnya sendiri. Jadi semua penyelamat ini cuba untuk masukkan tangan mereka untuk mencapai wanita tersebut. Pada masa yang sama walaupun kelihatan wanita tersebut seolah-olah telah mati dihempap, mereka masih berharap agar besar kemungkinan wanita tersebut masih hisup, tetapi segalanya tidak berlaku kerana apabila mereka mencapainya, wanita tersebut telah kaku dengan badannya sangat sejuk. Jadi mereka meninggalkan sahaja mayat tersebut dan mencari pula kawasan runtuhan yang lain dengan harapan ada lagi mangsa yang mungkin terselamat. Selepas beberapa ketika, ketua penyelamat seolah-olah didorong oleh sesuatu untuk kembali semula ke rumah mayat wanita ini. Sekali lagi dia cuba mencapai mayat wanita yang berada di dalam satu lubang kecil dan tiba-tiba dia menjerit "Seorang Kanak-kanak!!"

Seluruh pasukan berusaha dengan gigih untuk meleraikan segala yang menghempap wanita tersebut. Akhirnya mereka berjaya menyelamatkan seorang bayi yang berusia 3 bulan yang dibalut dengan kain yang berbunga dalam pelukan ibunya. Jelas sekali, ibu dia telah membuat satu pengorbanan yang terbaik untuk anaknya agar dia boleh terus hidup. Tubuh ibunya telah melindungi bayi itu daripada diihempap oleh sebarang runtuhan. Bayi tersebut tengah tidur semasa mereka menyelamatkannya. Dengan pantasnya doktor dipanggil ke tempat kejadian untuk pemeriksaan. Semasa doktor membuka kain pada bayi tersebut, dia ternampak sebuah telefon bimbit di dalamnya. Terdapat satu mesej yang ditinggalkan pada skrin telefon tersebut  yang berbunyi "Jika awak masih hidup, Ibu hanya nak awak tahu yang ibu sangat mencintaimu". Sejak dari hari itu, mesej itu tersebar kepada semua orang. Lihat betapa indahnya kasih seorang ibu, jangan pernah derhaka dengan ibu bapa anda. Mereka selalu harapkan yang terbaik untuk anda. 


sumber : facebook

13 comments:

Cipina said... Best Blogger Tips

macam sama pulak cerita ni dengan kejadian kat china dulu.

Anonymous said... Best Blogger Tips

copy paste ajer..

Besarnya Payudara Baby Ni!

[Video]Beginilah jadinya bila lelaki terlalu percayakan wanita yang seksi dan cantik

[Video]Cara Transform Jaket Jadi Baby Carrier

Anonymous said... Best Blogger Tips

wahh..sungguh menyedihkan..

AdminStressGiler said... Best Blogger Tips

@Anonymous

admin edit la tu..korang cari la kat mana ada dlm BM :-)) peace..

AdminStressGiler said... Best Blogger Tips

@Anonymous

hi cotatua :-) yang ko copy paste dari BLOG ini lebih 50 entri tu kenapa ye???????????????????? pandai nak akta org pula .. thx krn dtg..

nur90 said... Best Blogger Tips

tharunya..sy syg mak sy..

Unknown said... Best Blogger Tips

wlaupon nih xde kaitan ,.pro tu spe?
nape link die lbey krg dgn yg de dlm blog nih ??
cotatua lak???

AdminStressGiler said... Best Blogger Tips

@Ailaz
thx brp for the info..pas ni cek pro pula..cotatua tu selalu ambik entri dari sini...mula2 dulu dia tak bari kredit langsung waalupun dia copy bulat2..lps tu bagi kredit jap then lama2 x bagi lagi..tp masih lagi copy paste..

Mommy's Diary of Life said... Best Blogger Tips

hai.. cte nih bkn kt japan.. cte nih kt china.. http://www.youtube.com/watch?v=aGKooLjxHFM&feature=related

AdminStressGiler said... Best Blogger Tips

@SHEHAN ISMAIL

thx for the info..jadi yg FB tu salah la.. :-)) dah tukar.. tapi yg paling penting adalah nilai cerita ini..

eqinjasmin said... Best Blogger Tips

MAK~!!!!!! T_T

Anonymous said... Best Blogger Tips

tak pham spatah pn ad bleh menitis air mata.. ni kan plak kalau paham vid tu.. nagis agaknye..

Unknown said... Best Blogger Tips

sy syg ibu~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...