Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 16 August 2011

WTF : [Video] Polis Malaysia dirakam meminta Rasuah dari pemandu Singapura (7/8/11)

Seorang pemandu Singapura telah ditahan oleh seorang polis trafik Malaysia di atas Lebuhraya Johor-Singapura pada 7 Ogos 2011 yang lepas. Seperti dirakam, polis menyatakan dia telah melebihi had kelajuan yang ditetapkan iaitu 110km/j. Tetapi pemandu menafikan yang dia tidak pernah melebihi had tersebut. Jadi polis tersebut ingin mengeluarkan saman kepada pemandu tersebut sebelum polis tersebut menyebut "50 ringgit I help you". Tengok lah sendiri video di bawah ini dari sebuah laman Singapura, STOMP.

p/s : Memang tak patut polis tersebut buat begitu, bagus bagi je saman kalau pemandu itu betul-betul salah. Dah la bulan puasa buat pula perkara yang tak berfaedah ini. Kan kerajaan dah bagi bonus RM500 kepada semua kakitangan kerajaan. Cari nahas je polis trafik ini. Dalam beberapa jam, mencecah berpuluh ribu orang Singapura yang menonton video tersebut dan menyatakan ramai mereka yang terkena. Apakah polis negara kita dah dicop "RASUAH"? Ke mana perginya "Mesra, Cekap dan Beramanah"?
 

10 comments:

Cikgu Amin said... Best Blogger Tips

ngejass ckitttt bohhh....ha2

Anonymous said... Best Blogger Tips

duit raya tu..bkn rasuah...hehe

feza said... Best Blogger Tips

alamak..memalukan nama polis je.huh.. bukan main iklan byk2 dekat tv pasal rasuah

Unknown said... Best Blogger Tips

ehh ehhh tu duit kopi la...

Anonymous said... Best Blogger Tips

mesra, cekap dan berasuah..hahaha

Knewrules said... Best Blogger Tips

hishhh....wat malu PDRM je...dh tu nama Malaysia...tmbah bln puasa...?x puasa kot polis tu...heheee...=))

Anonymous said... Best Blogger Tips

benda ni mmg dah jd bnda biasa...

Anonymous said... Best Blogger Tips

klau bg saman nk ke bayar

Anonymous said... Best Blogger Tips

ala rm50 pn nk kecoh...agensi lain makan beribu berjuta rm senyap je..

Anonymous said... Best Blogger Tips

lagi baik RM50 daripada RM300.. kita kan melayu... rasuah ni mmg amalan orang melayu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...