Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 30 October 2013

OMG : Inilah Rupa Misai Yang Tidak Dicukur Selama 33 Tahun (4 Gambar)


JAIPUR – Seorang lelaki kelahiran Jaipur di Rajasthan, India kini berbangga kerana tindakannya menyimpan misai selama 32 tahun – tanpa pernah sekali pun dipotong – membolehkan dia terkenal di seluruh dunia.

Hasil kesabarannya itu, Ram Singh Chauhan, 58, memiliki misai sepanjang 4.27 meter (14 kaki).

Kini Ram menganggap misainya itu sebagai “harta paling berharga” untuk dirinya.
Sepanjang 32 tahun menyimpan misai itu, Ram biasanya menghabiskan masa selama dua jam sehari untuk proses merapi.

Atas kelebihan itu juga membuka peluang kepada Ram muncul dalam satu daripada filem James Bond, Octopussy.

Kata Ram, menyimpan misai panjang sama seperti menjaga seorang bayi yang perlu diberi perhatian penuh pada setiap masa.

“Untuk mendapatkan misai sepanjang ini, saya perlu bersabar dan banyak berkorban.
“Ia bukan tugas yang mudah,” katanya.

Setiap pagi, katanya, tugas pertama yang dilakukan ialah melumur misai dengan minyak kelapa, minyak zaitun atau minyak almond.

Ram tidak menggunakan syampu atau sabun untuk membersihkan misai itu kerana yakin keberkesanan bahan herba.

“Selepas selesai saya menyisir misal ini sehingga kemas dan menggulungnya,” katanya.
Seminggu sekali, kata Ram, dia membuat ‘rawatan’ lain menggunakan kaedah semula jadi.

“Saya tak pernah menggunakan produk komersial,” katanya.

Ditanya mengenai kegemarannya menyimpan misai, Ram berkata, ia bermula sejak dia berusia belasan tahun. Sejak 1970, katanya, dia tidak pernah menggunakan pisau cukur atau menggunting misainya.


Sumber : Here

15 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Cukup la sgt..cukur la

Anonymous said... Best Blogger Tips

cukup la. bukan cukur.
maaf. saya bangang.
-admin

Anonymous said... Best Blogger Tips

Cukup cukup sudah sudah sampai di sini saja
-admin

Anonymous said... Best Blogger Tips

Maaf bukan cukup tapi kucup
Maaf saya bangang
-admin

itkowledge said... Best Blogger Tips

cekup je lah!!!

itkowledge said... Best Blogger Tips

cekup je lah!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

cukoq

Anonymous said... Best Blogger Tips

Stim plak biji I tbyng dia gsok2 misai kt biji i. Tgk pun dh bsah pender.

-mira tanjungl langsat

ahmad_nazarbayev117 said... Best Blogger Tips

bukan hensem pun simpan misai panjang2..

-aku_skandallxxx return-

Anonymous said... Best Blogger Tips

hensem la tu! bukan mcm kau Bayev cibai! bulu kote pun 4 helai aja! kimak kau la!

Anonymous said... Best Blogger Tips

mira tanjung langsat cm bangsat....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bngsat +langsat=lahanat

Anonymous said... Best Blogger Tips

kimak kau babi!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kimak ko wat sayur tumis. Bg piggy mkn.

Anonymous said... Best Blogger Tips

ko la mkn kimak kau babi!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...