Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 2 November 2013

Cute : Pelampung Khas Direka Untuk Ikan Emas Cacat (4 Gambar)


 Seekor ikan emas dari spesies Fantail yang diberi nama 'Einstein' ini telah hilang keupayaan untuk berenang selepas menghadapi masalah pada bahagian pundi udaranya yang menyebabkan ia berenang secara terbalik dari atas ke bawah dan tenggelam ke dasar tangki.

Disebabkan masalah tersebut, pemilik ikan, Leighton Naylor terpaksa mencipta sejenis pelampung khas untuk dipakaikan pada ikannya itu.

Pelampung khas yang di buat dari tiub kitar semula itu muat dengan sempurna pada badan ikan tersebut dan membolehkannya berenang dengan normal semula.

En. Naylor telah menghabiskan masa selama 3 jam untuk mereka bentuk pelampung khas dari tiub pengudaraan tangki ikan itu, dan melaraskannya agar dapat dipakai oleh Einstein.

"Amat menyedihkan melihat ia dalam keadaan tidak berdaya. Ia kelihatan sangat tertekan. Pada mulanya, ia menolak untuk memakai pelampung tersebut. Ia juga sering tersangkut pada tumbuhan hiasan tetapi setelah saya menyusun atur semula keadaan di dalam tangki, ia kelihatan lebih baik," kata En. Naylor.


Sumber : Here

8 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

macam bodo je..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Create benda simple camni tp bguna utk makhluk Allah yg x bdaya bkn bodo la pariya!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bodoh mendenye...ade gak tuan die pki akal...lyn org yg bangang mmg mcm ni..huh

Anonymous said... Best Blogger Tips

org yg pecaya citer ni bodoh nak mampos! ikan tu tak sakit bangang! tuan dia yg mengada2 cam cibai!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon ats aku bru pas stim taik kucng. Jgn slhkn dia.dia kmen mrapu sb dia ngah hayal. Kesan stim taik lmbu xskuat khayal stim taik kucng.

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 07:28 termasuk dlm golongan umat yg bangang kerana mempercayai cetir bodoh ini. sekian.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Cetir adalah bunyian bskala 25db hsil bnyi dri mak anon21:21 semasa dogy uncle kabir.mak lu plcur.haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

tu bunyi kepala bapak kau la macibai! kah3

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...