Kongsikan Entri Kami

Wednesday 14 September 2011

Tips : Cara Lelaki untuk Mendekati Wanita Pujaan Mereka


Nak dekati wanita bukan ssenang apatah lagi ramai lelaki sangat malu dan berkelakukan macho. Jadi kita kena tahu yang wanita ini sangat beremosi dan sangat rumit. Jangan kita pergi rumitkan lagi tetapi kita pergi telitikan pelbagai cara terbaik untuk mendekati mereka. tapi ingat, dekat hanya pada wanita yang anda betul-betul dengan sepenuh hati sayang dan cinta dia. Jangan pula nak main-main sebab rakan lain dah ada teman. Itu salah!!

1. Gunakan Kelebihan Wanita
Sesetengah wanita ada kalanya mempunyai idea dan IQ yang lebih bernas daripada lelaki. Jika lelaki melihatnya dari sudut yang positif, bermakna kelebihan wanita ini jika digandingkan mampu mencipta idea yang hebat. Satu kelemahan wanita ialah kalah dengan emosi. Justeru dalam menakluki wanita, lelaki sebenarnya boleh menggunakan kelebihan dan kelemahan ini sebagai ‘senjata.’

2. Perancangan Teliti
Memikat wanita perlu strategi yang betul. Jika anda tidak mengaturnya dengan sempurna maka anda akan dikuasai wanita.

3. Jangan Terlalu Mendesak
Ramai lelaki yang mempunyai sikap ini yakni suka mendesak. Mereka berasa sangat puas jika melihat orang lain menurut kehendaknya. Namun dalam menunjukkan anda seorang lelaki budiman, jangan sesekali melakukannya kerana tiada wanita suka lelaki begini. Bersikap rasional dalam semua perkara, insya-Allah hubungan anda akan kekal selama-lamanya.

4. Kenali Kekuatan
Sebaiknya kenalilah kekuatan pada diri anda. Jika anda mampu “memperlihatkannya” kepada si dia bermakna anda adalah lelaki idaman wanita.

5. Seorang Yang Berinisiatif
Kekuatan karakter tidak menyamai kekuatan fizikal. Ramai lelaki beranggapan, bentuk tubuh yang tegah adalah lambang lelaki gagah namun kalau karakter anda lemah, anda juga mudah kalah. Wanita biasanya mencari lelaki yang boleh melindungi diri mereka di saat susah dan senang, mampu menenteramkan jiwa di saat lara, memberikan idea di saat yang anda perlukan. Jadi sebagai lelaki, berusahalah mencari ilmu-ilmu ini kerana keupayaan anda akan membuatkan wanita begitu mencintai anda.

6. Buat Wanita Tergila-gila Pada Anda
Zaman dahulu, pahlawan menjadi pujaan ramai wanita. Mereka dianggap seorang yang hebat, pelindung dan memiliki kekuatan dan biasanya digambarkan sebagai kacak. Namun di zaman ini, tiada lagi pahlawan sebaliknya muncul ramai lelaki yang berilmu, berkarisma, memiliki segala-galanya. Jadi gunakanlah ini sebagai kelebihan membuatkan wanita tergila-gilakan anda.

7. Disiplin Diri
Bagi sesetengah lelaki, mereka bangga jika bergelar romeo dan punya ramai teman wanita. Tapi wanita pula tidak mencari lelaki seperti ini kerana bimbang hubungan yang dibina tidak kekal ke jenjang pelamin. Wanita biasanya mencari lelaki yang boleh menjadi pelindung. Justeru itu, disiplinkanlah diri untuk setia kepada yang satu serta beberapa perkara yang boleh membuatkan wanita terus menyenangi anda.

8. Pemimpin Di Mata Wanita
Agak sukar sebenarnya mencari lelaki yang berkarisma dan memiliki sifat kepimpinan dalam diri mereka. Sikap pemimpin yang anda tampilkan mampu memperlihatkan anda mampu menerajui keluarga dengan penuh tanggungjawab.

9. Perlukan Perancangan
Ramai lelaki suka keluar berhibur malam hanya kerana mahu berseronok bersama rakan. Namun ini tidak menggambarkan komitmen anda. Wanita mahukan lelaki yang penuh perancangan bukan asyik bergembira tanpa hala tuju.

10. Kawal Cemburu
Jangan tidak tahu, bukan wanita saja yang cemburu, iri hati dan sebagainya sebaliknya ada juga lelaki begitu. Dalam mencari kekuatan diri anda, kenali sikap diri yang mungkin menjauhkan diri anda daripada insan bergelar wanita.

8 comments:

Taufiq Arifin a.k.a. Topimagine said... Best Blogger Tips

rumit gak orang perempuan ne kn.. hehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

owhh..begituu...:p

Anonymous said... Best Blogger Tips

complicated nya.....:)

Anonymous said... Best Blogger Tips

first :p

Anonymous said... Best Blogger Tips

sbnr nya pompuan pilih 2K first,
yg ni belah2 blakang ni...
"Kaya & Kacak"

Anonymous said... Best Blogger Tips

lalaki pon rumit jugak ye.. jngn nak kate wanita ni rumit k... sedar ikit laki pon same..!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

agaknya jadi ke tak?

Anonymous said... Best Blogger Tips

honestly la .. lelaki lg senang untk dpikt brbnding prmpuan

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...