Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Sunday, 15 May 2011

Amaran semua rakyat Malaysia : Hati-hati dengan Telur Ayam dan Asid di atas Jalan raya


Seluruh rakyat Malaysia digemparkan dengan berita-berita tak seberapa baik di atas jalan raya. Nak drive pun tak tenang. Nak bawa member atau awek/laki kuar pun tak senang. Kalo berlaku sesuatu, kita pula yang susah. Ni nak bagi amaran dan nasihat sikit tentang apa yang berlaku di negara kita dalam masa terdekat ni.

1. Telur Ayam

Kita biasa makan telur ni tetapi telur ayam kini menjadi sebahagian daripada 'alatan' paling berbahaya sindiket penjenayah di atas jalan raya. PDRM pernah memberi amaran kepada semua pemandu , sekiranya cermin kereta dibaling telur ayam oleh mana-mana penunggang motosikal :

Jangan sesekali tarik spray wiper kereta kita ye. Biarkan je kotor dan teruskan memandu dengan laju ke mana-mana stesen minyak, balai polis, kedai 24 jam atau tempat tumpuan orang ramai. 

Kenapa tak boleh guna spray wiper ?
Telur yang dibaling tu akan diratakan dengan wiper dan menjadi semakin memutih kat atas cermin kita kerana sebati/sekata macam kita buat telur dadar.

Lepas tu, mesti kita dah tak nampak dan terpaksa berhenti di tepi jalan. di situlah anda bakal di ugut dan di rompak..hihi..Jadi pesanlah dengan ahli keluarga yang lain dan sahabat-sahabat anda tentang perkara ini. 

2. Asid

Baru-baru ini kita semua mesti dikejutkan dengan berita seorang pemuda India yang bergiat aktif di sekitar Pudu, Bangsar, Brickfields dan Bukit Bintang dengan menyimbah asid ke muka kaum wanita terutamanya wanita Melayu. Pemuda ini dikatakan akan menunggang motosikal ke arah kereta yang cerminnya terbuka dan menyimbah asid ke arah muka wanita-wanita. Bilangan kes ini dah meningkat kepada belasan mangsa dan yang terbaru ini anak seorang anggota polis manjadi mangsa. Jadi kepada kaum wanita dan mana-mana pihak yang rasa diri mereka tak ada benda nak buat baik tinggal je di rumah ye. Rehat-rehat la. Bahaya jalan kat luar tu :-)) Dan menurut source dari Oh! tidak gambar pemuda ini dah tersebar luas dan juga nombor plat motor dah dikesan - WPV 4963 - 
 
Gambar pemuda :  
 
 

3 comments:

farah wahedda said... Best Blogger Tips

esh skrng nak klua pon bahaya...

iaryylr said... Best Blogger Tips

kena lah berhati-hati selalu dan berwaspada...

Anonymous said... Best Blogger Tips

sial pnya bdk india..law dpt ko..siap ar..ak tuang acid dlm mulut ko.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...