Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Sunday, 13 October 2013

Serius : Vatican Malu Besar Tersalah Eja "Jesus" Pada Pingat Edisi Terhad (3 Gambar)


PENTADBIRAN kerajaan teringgi Kristian Roman Katolik di Vatican City malu besar selepas pingat edisi terhad sempena sambutan ulangtahun setahun pemerintahan Paus Francis selepas nama Jesus dieja salah.

Pingat itu telah pun mula dijual dengan nama Jesus dieja sebagai ‘Lesus’ sebelum semuanya ditarik balik sebaik kesalahan ejaan itu disedari. Kira-kira, 6,000 keping pingat emas, perak dan gangsa dengan kata-kata hikmah Paus ditatahkan di sekeliling pingat itu dikeluarkan oleh syarikat Italian State Mint.

Menurut sumber Vatican, hanya empat buah pingat itu terjual sebaik jualan dibuka minggu ini. Pakar bahan sejarah menjangkakan empat pingat berkenaan akan berharga lebih tinggi pada masa akan datang ekoran kesalahan ejaan itu yang disifatkan sebagai jarang berlaku.

Semua pingat diberikan nombor siri dan sijil kesahihan oleh kerajaan Vatican City.



Sumber : Here

27 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kau 1st! muahaha!

Anonymous said... Best Blogger Tips

poksu kocak lahanat!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bodoh punya budak..
Bosan aku..
Komen mcm sial sekor2...

Anonymous said... Best Blogger Tips

fuck jesus!! Jesus anjing!! Jesus babi!! Jesus bodoh!! Jesus bukan nabi isa!! Jesus tongong orang gila!!

Dicky Ah Pui said... Best Blogger Tips

kesian anon 08:13.. macam ni ke islam? patut pun orang xhormat..sebab u guys xhormat agama orang..malu la weii

Anonymous said... Best Blogger Tips

org zaman skrg ni tak pandai nak hormat agama org lain.. cuba kta kutuk nama nabi muhammad... comform jadi perang... dalam comment ni... kepada anon 08:13 kalau rasa benci sangat dekat agama lain... baik tak payah hidup jer... pergi je mati awal... tak menyusahkan org lain.... kalau org lain dah baca komen mcm ni,,., comform sakit hati....sbb dah menimbulkan isu agama... kalau rasa benci kat agama org.. jangan timbul kan kata2 lucah..seolah2 agama anon tu bagus sangat.. peace..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku rasa anon 8.13 tu bukan islam sebab dia tidak mengakui jesus itu nabi isa. Perbezaan kristian n islam hanyalah kristian mengakui jesus itu tuhan atau anak tuhan, manakala islam mengkui jesus itu nabi isa hanya itusan tuhan. Jadi anon 8.13 merupakan org yg tidak mahir dlm islam. Kita tak boleh andaikan anon 8.13 itu islam. Cuma org yg suka melagakan sesama agama.

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon yg cakap ugama kat ini suma cam cibai main cakap ikut suka lubang buntut mak korang aja! cakap takda dalil cam kimak!

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 13:33... mak ko tu tak ada cibai ker? ko lahir dari mana kalau tak datang nya dari cibai? cuba abah ko jer lah yg lahir anak dr buntut...perangai mcm ko ni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sial punya orang, tak tau menghormati agama org lain..mmg sial lah kau..masuk neraka lah sbb menghina agama org lain..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Dicky ah puuuuuihhhh.... ko tau ke dia islam.... tah2 cina ke hindu ke.... mlysia bnyak kaum agama n bangsa.... jgn racist la.... blik bce sjarah mlaysia.... ini ngara melayu.... korang numpng je... so please ..... jgn kecoh sngt....puuuihhhh

Anonymous said... Best Blogger Tips

Teruknya pemikiran dan bahasa orang2 melayu ni... Mencarut memaki menghina adalah sifat melayu yang paling ketara.. Patutlah bangsa lain tak hormat..

Anonymous said... Best Blogger Tips

14:35, setahu ak la, majoriti org kt Malaysia ni menumpang gak.. sbb kita bkn berasal dr sini, melainkn org Asli..

Anonymous said... Best Blogger Tips

kepala bapak kau org asli! anon 20:41 lahanat!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Xpygah nk majoriti sngt la.. Ni tanah org mlayu... ko ngn ktrunan ko mmg menumpang... Dan2 cte org asli.. Sah2 buta sejarah.. Penumpang parasit

Anonymous said... Best Blogger Tips

Xpygah nk majoriti sngt la.. Ni tanah org mlayu... ko ngn ktrunan ko mmg menumpang... Dan2 cte org asli.. Sah2 buta sejarah.. Penumpang parasit

Anonymous said... Best Blogger Tips

Xpygah nk majoriti sngt la.. Ni tanah org mlayu... ko ngn ktrunan ko mmg menumpang... Dan2 cte org asli.. Sah2 buta sejarah.. Penumpang parasit

Anonymous said... Best Blogger Tips

Xpygah nk majoriti sngt la.. Ni tanah org mlayu... ko ngn ktrunan ko mmg menumpang... Dan2 cte org asli.. Sah2 buta sejarah.. Penumpang parasit

Anonymous said... Best Blogger Tips

kau pun menumpang lahanat! kau pun dr indon! pi balik indon la sial!

Anonymous said... Best Blogger Tips

sial la ko anon 22:43,.aku belum komen pape ko dah lahanatkan aku,.ni mesti mak ko xdapat nafkah bain semalam,.mohon htr rumah aku,.,pelir lamo xasah

anon poksu kocak

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kesian kat mak ngan ayah ko.. Dapat anak bodoh macam kau.. Kesian....

Anonymous said... Best Blogger Tips

kpd admin, tlg la tinjau2 komen2 yg diberi... padam klu tak berkaitan...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Nafkah bain tu apa. Waktu musim mgawan opah ko ke. Poksu kocak sila santap opah ko

Susan said... Best Blogger Tips

bahasa menunjukkan bangsa. semua agama mengajar ke arah kebaikan. yg beza adalah penganut. bagaimana mereka mempratikkan segala ajaran dalam kehidupan sehari-hari.

Anonymous said... Best Blogger Tips

betul kau cakap tu Susan... bosan aku dgn kimak2 dlm ni asik mencarot tak reti adab sopan! Kau pon mcm kimak Susan!

Anonymous said... Best Blogger Tips

korg ni cpt sngt melatah..mencarut.. mengutuk.....aq nk carut tp ngn ayt yg munasabah..aq tau la korg ni SCHIZOFRENIC,AUTISTIK..tp gne la ayt yg baik mse berLINGUISTIK..such a SUCK people

Anonymous said... Best Blogger Tips

Islam itu indah? Islam itu Suci? Phhuuuiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...