Kongsikan Entri Kami

Wednesday 25 December 2013

Info : Pencipta Rifle AK-47, Mikhail Kalashnikov Meninggal Dunia (4 Gambar)


Moskow - Pencipta rifle AK-47, Mikhail Kalashnikov, disahkan meninggal dunia pada Selasa, 24 Desember 2013 waktu Rusia. Dilapor Russia Today, Kalashnikov meninggal pada usia 94 tahun kerana sakit di Izhevsk, sekitar 500 kilometer sebelah timur Moscow.

Pegawai tinggi Rusia, termasuk Presiden Vladimir Putin, menyatakan duka yang mendalam atas kepergian arkitek senjata tersebut. Kementerian Pertahanan Rusia menyatakan kematian Kalashnikov merupakan kehilangan besar bagi Rusia. Menteri Pertahanan Sergei Shoigu menyatakan Kalashnikov merupakan salah satu patriot yang harus dijadikan contoh oleh seluruh warga Rusia.

“Seluruh bahagian hidupnya adalah contoh luar biasa dalam pengabdian kepada negara ini,” ujarnya dalam pernyataan resmi terkait meninggalnya legenda persenjataan itu.

Kalashnikov meninggal setelah dia berjuang selama bertahun-tahun melawan penyakit jantung dan usus besar. Sejak 17 November 2013 lalu, kondisi kesihatannya menurun dan harus dirawat intensif di Izhevsk, Rusia Tengah. Meski begitu, pihak berkuasa akan mengumumlan penyebab rasmi kematian Kalashnikov setelah dilakukan otopsi.

Rencananya, pemerintah Rusia akan memberikan penghormatan dalam pemakaman secara khusus kepada Kalashnikov. Namun, mereka belum memutuskan tarikhnya kerana harus berkonsultasi dengan pihak keluarga. Kerajaan Rusia mengalami masalah kerana hanya sedikit anggota keluarganya yang masih hidup. Dia tak mempunyai ramai anggota keluarga.

Kalashnikov lahir di Siberia Barat pada 10 November 1919 dan memiliki 18 saudara. Nama sebenarnya Mikhail Timofeyevich Kalashnikov. Pada 1938, dia bergabung dengan Tentara Merah Soviet dalam Perang Dunia II sebagai desainer senjata. Dia berhasil mengembangkan senjata untuk tank yang jauh lebih efektif menghancurkan sasarannya.

Dia berjaya menciptakan senjata mesin otomatis untuk memenuhi permintaan tentara Uni Soviet yang ketika itu sedang berperang melawan Jerman. Pada 1947 dia secara rasmi memperkenalkan AK-47 kepada Rusia dan dunia.



Sumber : Here

6 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

Gambar anon atas aku tunjuk bra yg plg celaka skali..

Anonymous said... Best Blogger Tips

kimak anjing babi anon 20:48

-ameba

Anonymous said... Best Blogger Tips

"Bangun awal, kerja Keras, dan Jumpa Lubuk Emas"

Lubuk Emas = TTTE, pelaburan yang sangat ciput daripada RM80 boleh meningkat kepada RM800, RM8,000, RM80,000. Ianya tidak Mustahil kerana Sifu Mazelan Abas sudah menjangkaunya!(cari kat YOUTUBE nama sifu Mazelan Abas)

Sebenarnya, melabur boleh diibaratkan seperti menaiki kapalterbang. Risikonya tetap ada tetapi sentiasa dalam kawalan(sangat RAJIN BERUSAHA TETAPI PROSPEK/DOWNLINE DIKEBAS ORG). Pesawat yang paling selamat ialah pesawat yang tidak berlepas. Memang selamat tetapi langsung tidak berguna(DAH JOIN TTTE TAPI TIADA USAHA). Dalam pelaburan, kita juga perlu mengambil risiko yang terkawal untuk mendapat keuntungan. Itulah hakikat pelaburan. Jika tidak berbuat demikian, andalah yang akan rugi.

Pelaburan yang perlu anda keluarkan hanyalah RM80 (sediada RM30 topup) modal seumur hidup. JUST DO IT!... TUKARKAN SIMKAD ALIRAN WANG KELUAAAAAR (beli prepaid/bayar bil) kepada SIMKAD ALiran WANG MASSSUKKKK!(terima komisyen).

Sebenarnya, jutawan juga kehilangan wang dalam pelaburan. Tetapi hakikat ini tidak menghalang mereka daripaa mengambil lebih banyak risiko. Mereka belajar daripada pengalaman tersebut, bersabaaar dan terus mengejaar cita-cita mereka. Apabila berjaya, mereka benaar2 berjaya.

Mari kita bersama-sama BERJAYA! Saya sedia membantu anda dalam perniagaan TTTE ini.

Dreaming Is Believing
Sharing Is Caring
Muhammad Azrain bin Kamaruddin
http://oohttte.com/azrain

Anonymous said... Best Blogger Tips

mari melabur sampai lebur!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon di atas babi, pantat biji kelentit mak kau!
-Fauzi Juan

Anonymous said... Best Blogger Tips

mak kau takde bijik?
-ameba

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...