Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 17 August 2013

Info : Spesifikasi Penuh Dan Harga Proton Suprima S 2013 (5 Gambar)


Baru sebentar tadi berakhir majlis pelancaran model terbaru Proton, Proton Suprima S yang disempurnakan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad di Matrade Exhibition and Convention Centre, di Kuala Lumpur. Berikut spesifikasi penuh Proton Suprima S serta beberapa gambar sekitar majlis pelancarannya sebentar tadi:

Harga:

    Proton Suprima S 1.6 Executive (metallic) RM76,688

    Proton Suprima S 1.6 Executive (solid) RM76,338 

    Proton Suprima S 1.6 Premium (metallic) RM79,988

    Proton Suprima S 1.6 Premium (solid) RM79,638


Sumber : here

37 comments:

Budak Kampung said... Best Blogger Tips

pape pon perodua best!

Anonymous said... Best Blogger Tips

tak sepadan dengan harganya

Anonymous said... Best Blogger Tips

bek beli neo

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mahal..
Peters nasional patut lebih murah..
Harga lebih kurang sama dgn kereta sedan import..

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo nak murah suruh abah kau buat sendiri la tongong! abah kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pantat mak kau laa...
Bapak ko masa berjimak tak Baca doa..pastu main ikut dubur...
Pancut dalam Puki mak kau..
Pastu dapat anak mcm ko...
Kesian....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Berikan masa anda 1minit untuk aminkan doa untuk mesir, syria, palestin, iraq, afganistan dan negara2 Islam..

Ya Allah! Ya Qahhar ! Ya Jabbar ! Ya Muntaqim ! Ya Dzal Jalali wal ikram! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! bantulah saudara-saudara kami Dr Morsi dan Ikhwanul Muslimin di Mesir dan di semua tempat.

Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka.

Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka.

Ya Allah! berilah mereka kepakaran membuat senjata untuk menghadapi musuh-musuhMu.

Ya Allah! tepatkanlah bidikan Senjata mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq-Mu pada setiap langkah mereka.

Ya Allah! satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka.

Ya Allah! jadikanlah jihad mereka di jalan-Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami.

Ya Allah! tolonglah kaum muslimin yang terzhalimi di Mesir dan semua tempat.

Ya Allah! tolonglah Ikwanul Muslimin dan perbaikilah hubungan mereka.

Ya Allah! binasakanlah Para Munafiqin Yang Bersongkol dengan Zionis Israel+ Syiah dan Mustakbirin Amerika goncangkanlah dan hancurkan mereka.

Ya Allah! cerai beraikan barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka.

Ya Allah! janganlah Engkau memberikan kedudukan yang baik bagi mereka di muka bumi ini.

Ya Allah! lemparkanlah rasa takut dalam hati-hati mereka.

Ya Allah! hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka Ya Allah!

Kasihanilah saudara-saudara kami Ya Allah! Perkenankanlah Permintaan Kami, Aamiin Aamiin Aamiin Allahumma Aamiin..

>>>sila SHARE, agar lebih ramai turut sama mendoakan....

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous

macai BN

Anonymous said... Best Blogger Tips

Jangan lupa doakan orang Malaysia.kita aman disini sehingga menempah kekacauan..kita mewah di sini hingga sanggup menempah kesempitan di akhirat...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Suprima Ass

Anonymous said... Best Blogger Tips

Amin : )

Anonymous said... Best Blogger Tips

aminnnn ya robbal alaminn

Anonymous said... Best Blogger Tips

We hate JDT



Belia Klate

rasyidah aziz said... Best Blogger Tips

anom 17:38 u better watch ur mouth ok..mmg tul per x padan langsung harga kete ni.patut lebih murah per.baik beli vios lg compare proton ni.tak berbaloi la.lau dh proton tu sama la mcm mahathir x leh pakai banyak problem..baik beli perodua jer la..boikot proton fucker..

Anonymous said... Best Blogger Tips

dashboard nyer mcm haram jer aku tgok..ngarut la proton ni wat tukun lg baik.mcm ner nk support buatan m"sia ni lau mcm gini jer hasilnyer dh tu harga bapak ko mahal..fuck BN

Anonymous said... Best Blogger Tips

klau n.ajis yg launch.. mesti korg kata beli proton ni satu jihad.. pegi dah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

protong leher!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

rasa2 menteri2 malaysia pakai kete proton ke..? setakat tukang rasmi..pas tu di beri kereta percuma... tu boleh lah kan... hehehe...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kereta tak de kualiti, harga pulak mahal, pakai 2-3 tahun, harganya jatuh menjunam, nak jual balik dah rugi puluhan ribu.
Dr. Mahathir tu penasihat Proton, so dia mesti bagi kata yang terbaik utk proton.
Aku tengok kat depan 95/100 sama dengan pre ve.

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 11:00 bodo tahap ape ni...pernah tengok lancer sportback tak???? ni ibarat preve sportback la dodol...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kereta ni patut dijual dalam harga RM 34,000.(Harga berpatutan) baru ada orang nak beli.

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 11.05, apa yang anon 11.00 tu cakap ko tak faham, kenapa dia tukar nama pada suprima S, just bubuh preve hatchback dah le. Apalah ko ni, itu pun nak gaduh.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Betul tu....
Nie preve versi hatchback..
So mmg laa sama...
Apa laa anon 11.00
Nk komen tu biar laa,berisi...
Nie pakai tembak jea...
Hahahaha..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tu namanya rebranding...
Bodoh...
So boleh differentiate..antara preve&suprima s..
Specification kete nie pon lain...
Enjin 1.6 TURBO..
Tak salah pon tukar nama..kete nie..
Nk taruk nama abah kau pon boleh..
Hahahaha..
Abah ko...

Anonymous said... Best Blogger Tips

rasyidah aziz bangang! kalau nak menganjing dgn vios berrambus dr Malaysia pegi duduk Jepon saana lahanat!

rasyidah aziz said... Best Blogger Tips

anom atas ni sure anak gampang BN pastu suka sgt jenama proton fucker ni..suka ati aku la nk pakai vios pon..dh kualiti proton mcm haram pon..aku pnh beli dl x smpai 3 tahun dh rosak sna sni..ko tu yg banggang tahap najis rosmah

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ramai pulak anjing menyalak pasal proton. Soh soh pergi makan tulang kat sana.

Anonymous said... Best Blogger Tips

rasyidah aziz tongong binti hamlau! kau yg tak jaga keta tak penah servis jg salahkan proton fundex! vios tu pon kalo ko tak sevis lg lahanat dpd abah kau! hidup proton! gi mampos kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

SATURDAY, 17 AUGUST 13

Ketika ini seluruh umat islam didunia menumpu perhatian pada krisis di Mesir dan Syria...tetapi sedarkah kita bahawa ini ada episod terakhir permainan Dajjal sebelum beliau membuka Fasa berikutnya...Tahukah anda,sasaran yang mereka idamkan bukanlah Palestin....sebaliknya MEKKAH dan MADINAH....dan Tahukah anda MEKAH dan MADINAH kini telah dikepung secara sistematik oleh Zionis (Israel)dan sekutunya Syiah (Iran)......bermula dengan;

-TURKI Uthmaniyah yang ditumbangkan dan Jatuh ketangan Puak Sekular Ekstreme,walaupun kini diperintah Pemimpin "Islamik" Erdogan,Hakikatnya beliau hanyalah Puppet yang hanya bersuara tapi tidak bertindak kerana dikekang Pengikut Setia Attaturk.

-PALESTIN yang sebelum itu makmur dibawah pemerintahan Uthmaniyah ditawan mudah puak kufar sebelum diserahkan pada Zionis.

-IRAQ satu2nya negara yang lantang mempertahankan Palestin secara ketenteraan diceroboh dan diranapkan,USA dan negara Salib dan Bantuan sulit dari Syiah (IRAN).

- AFGHANISTAN negara mundur yang memiliki hasil bumi paling kaya didunia dirampas oleh USA hasil bantuan Syiah (IRAN) dan segala hasil buminya disalur pada Zionis (Israel).- LIBYA pimpinan Ghadaffi merupakan musuh ketat Negara Salib dijadikan bahan Eksperimen untuk mencetuskan "Arab Spring"...Rakyatnya dihasut untuk "BANGKIT"...dibantu dengan "Bersungguh2" oleh Tentera Salib (NATO).

-SYRIA adalah sasaran sebenar Operasi Arab Spring yang dirancang Zionis kerana sudah tertulis dalam kitab2 lama Yahudi bahawa Syria adalah medan perang Armageddon melibatkan Mesiah(Dajjal) dan Al-Mahdi.

-MESIR walaupun "DISERAHKAN" kepada Dr Morsi dari Ikhwanul Muslimin,kemudian dirampas semula oleh Tentera Firaun moden pimpinan Syiah dan Zionis bertujuan menimbulkan kemarahan tak terhingga Umat Islam supaya tercetusnya Armageddon dengan segera.

LIHATLAH...DIPETA,,,SEMUA NEGARA DISEKELILING MEKAH DAN MADINAH TELAH DITAWAN DENGAN SISTEMATIK......Diakhir Zaman juga sudah tertulis dalam hadis bahawa Tempat Suci umat Islam iaitu KAABAH akan diruntuhkan oleh LELAKI dari HABSYAH diberi kepercayaan memerintah Rom.......

SIAPA LELAKI HABSYAH INI.? Semua sedia Maklum...ROM dizaman moden sekarang sudah berhijrah dan kini dikenali sebagai USA melalui sejarah panjangnya.....dan satu-satunya lelaki Habsyah(kulit Hitam) yang memerintah ialah Presiden terkini mereka iaitu BARRACK OBAMA.....Ciri-ciri Obama juga mirip seperti yang digambarkan Rasulullah mengenai lelaki Habsyah yang meruntuhkan Kaabah melalui Hadis Riwayat Al-Bukhari dan At-Tabrani:
DI ANTARA TANDA-TANDA AKHIR ZAMAN IALAH BILA MASA KAABAH AKAN DIRUNTUHKAN DAN PELAKUNYA SEORANG LELAKI BERKETURUNAN HABSYAH YANG DILANTIK MENJADI PEMERINTAH ROMAN.SUBHANALLAH...KITA SEMAKIN HAMPIR......!!!.

Anonymous said... Best Blogger Tips

ku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Membantu keluarga dirumah

Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Tetapi aku tak berputus asa
Pasti yang kuasa memberi jalannya

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Sekolah dulu aku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Paling bisa bantu dengan penuh cinta
Cinta yang penuh warna

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua
klate bodohi

bolok said... Best Blogger Tips

Payoh sungguh nok saing denga ore comey
rama lagi ore lain duk pakat berkene
nok jupo keno begilir hati raso tok sene jadi maine

Dale maso sebule buleh temu sekali
itu po kebetule dio tokde lari

aaaaaa aaaaaa aaaaaa aaaaaa

maso baru kena..napokmalu-malu 2X
moleknyo peranga kito nyo tok tahu
dio ado kasih ramaa..kito ni ore baru
raso cemburu...

tiap-tiap male tok jenero nok tido
ingat ko perbuate hok supo Huh?

aaaaaa aaaaaa aaaaaa aaaaaa

pikir gi pikir mari..baru aku sedar 2X
doh ore tok sudi teben takdok pasa
dok gilo ko demo wak sakit ko hati
tido ku tok leno mandi ku tok cuci
menyeksa diri....

bercera kasih saye bukenyo mudoh
nok tido tokleh terbaye nok lupo payoh

aaaaaa aaaaaa aaaaaa aaaaaa

Anonymous said... Best Blogger Tips

kesiannya..knape ramai org x pndai bersyukur...igt buat kereta tu mcm buat air sirap kenduri ke...haih..bersyukur la sikit sbb kte ade keta sndri..klu x suke..xyah nk kecoh2..bukannya bila kecoh2 duit jatuh dari langit bgi kt korng pon...sorry klu ade y mrh..

Punk said... Best Blogger Tips

Harga Proton NIe tak munasabah lagi mahal dari kereta import

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau kaya beli la kereta import idaman korang tu...pastu bayar la insuran mahal pastu rosak barang pon mahal2...xpayah tengok enjin setakat dekat bahagian tayar tu...break disc tu kalau rosak bape nak ganti...compare tengok harga disc untuk proton n kereta import tu...pui lahanat

Anonymous said... Best Blogger Tips

org suruh turun harga kete dia buat kete lagi mahal...proton fail

jack ham said... Best Blogger Tips

MAHAL SUNGGUH!!!!JUAL KT LUAR NEGARA MURAH....
MANE MANIFESTO BN NK KURGKAN HARGE KERETA...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo kat luar negara murah.. pi berambos kat luar negara sana dgn abah kau!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...