Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Saturday, 17 August 2013

Info : Gadis Suku Pashtun, Antara Golongan Wanita Tercantik Di Dunia (4 Gambar)


Suku Pashtun adalah salah satu suku di Afghanistan. Populasi mereka terletak di wilayah timur dan selatan negara yang penuh konflik ini. Dan, gadis suku Pashtun memang memiliki kriteria yang disebut-sebut sebagai golongan gadis tercantik dunia.

Ciri-ciri utama yang terdapat pada mereka adalah mata yang besar dan berhidung mancung. Mata mereka sangat mempesona seolah-olah ia mampu menyihir seseorang untuk terus menatap wajah mereka. Wanita dalam suku Pashtun sendiri mendapat kedudukan yang sangat mulia . Perempuan bagi kaum mereka, bagaikan bunga yang mesti dilindungi dan umpama harta yang paling berharga dalam keluarga.

“Mereka sangat menjunjung tinggi kedudukan wanita seolah-olah wanita itu adalah harta yang paling berharga.” Bahkan, orang Pashtun akan berasa sangat malu sekiranya anggota keluarganya terlihat oleh orang luar selain ahli keluarga sendiri.

Walaubagaimana pun, tetap ada beberapa wanita Pashtun yang menjejaki karier sebagai selebriti di Pakistan dan India. Ke-eksotikan wajah mereka menjadi salah satu daya penarik yang sangat kuat.



Sumber : Here

24 comments:

Secret_Admirer said... Best Blogger Tips

aku nak tempah tiket ke afghanistan...

Anonymous said... Best Blogger Tips

gersang abadi.. byk sgt layan video lucah kau ni! pegi kau afganistan sana jgn balik lg ke sini bangsat! funex abah kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mak kau laa...Cibai!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Berikan masa anda 1minit untuk aminkan doa untuk mesir, syria, palestin, iraq, afganistan dan negara2 Islam..

Ya Allah! Ya Qahhar ! Ya Jabbar ! Ya Muntaqim ! Ya Dzal Jalali wal ikram! Ya Allah! Ya Allah! Ya Allah! bantulah saudara-saudara kami Dr Morsi dan Ikhwanul Muslimin di Mesir dan di semua tempat.

Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau membantu musuh melawan mereka.

Ya Allah! bantulah mereka dan janganlah Engkau menolong musuh melawan mereka.

Ya Allah! berilah mereka kepakaran membuat senjata untuk menghadapi musuh-musuhMu.

Ya Allah! tepatkanlah bidikan Senjata mereka dan kukuhkanlah kaki-kaki mereka serta berilah taufiq-Mu pada setiap langkah mereka.

Ya Allah! satukanlah barisan mereka dan kumpulkanlah segala upaya mereka.

Ya Allah! jadikanlah jihad mereka di jalan-Mu dan janganlah haramkan pahala jihad mereka atas kami.

Ya Allah! tolonglah kaum muslimin yang terzhalimi di Mesir dan semua tempat.

Ya Allah! tolonglah Ikwanul Muslimin dan perbaikilah hubungan mereka.

Ya Allah! binasakanlah Para Munafiqin Yang Bersongkol dengan Zionis Israel+ Syiah dan Mustakbirin Amerika goncangkanlah dan hancurkan mereka.

Ya Allah! cerai beraikan barisan mereka dan luluh lantakkan kalimat mereka.

Ya Allah! janganlah Engkau memberikan kedudukan yang baik bagi mereka di muka bumi ini.

Ya Allah! lemparkanlah rasa takut dalam hati-hati mereka.

Ya Allah! hitunglah jumlah mereka, bunuhlah mereka dan jangan sisakan seorang pun dari mereka Ya Allah!

Kasihanilah saudara-saudara kami Ya Allah! Perkenankanlah Permintaan Kami, Aamiin Aamiin Aamiin Allahumma Aamiin..

>>>sila SHARE, agar lebih ramai turut sama mendoakan....

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kau fikir kau siapa
Cinta ini kau buang saja
Ku tak perlukan memori
Dan kau tak perlu kembali

Kau fikir ku apa
Siang malam engkau yang punya
Kau datang dan kau pergi
Kau buat aku begini

Oh lelaki
Tak guna ku berikan semua
Banggakah dirimu
Kekasihmu sahabatku
Rupanya selama ini
Dia menaruh hati
Kadang kala aku terfikir
Kau berikannya janji yang sama
Dan kau katakan padaku
Sepuluh tahun yang lalu

Oh lelaki
Tak guna ku berikan semua

Ini rupanya kau balas kembali
Semua yang ku beri
Tak pernah mencukupi
Kau bukan lagi yang aku kenali
Perempuan seperti ku
Tak ingin bersamamu

Dahulu kau bukan begini
Kau hancurkan hati
Ku yakin dahulu
Kau bukan kau bukan kau bukan

Oh lelaki
Tak guna ku berikan semua
Oh lelaki
Tak guna ku berikan semua
Lelaki lelaki
Tak guna tak guna tak guna

Anonymous said... Best Blogger Tips

meluat aku tengok melayu babi yang meratap2 kesedihan atas pergolakan mesir.....perlu ke sampai begitu sekali????

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon kat atas aku ni bangsa babi sembah syaitan!bangsa macam ko ni patut mati dibunuh!aku doakan engkau hidup dalam hina dan mati dalam keadaan hina..aku bangga orang melayu yang sayangkan bangsanya dan agamanya Islam..semua muslim itu adalah bersaudara!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Bodoh nk Kak pus...kau nie...
Agama kau di hajak ..
Mariah di cabut..
Kau kata meluat..
Ibu & Adik perempuan di rogol..
Anak lelaki di bunuh kejam..
Apa perasaan kau bila benda nie terjadi kt keluarga kau & tanah air kita Malaysia..
Fikir laa..
Dangkal akal kau sebagai manusia..

Mungkin kau meluat hari nie...
Jgn sampai nanti kau yg meratap2..
Bila nie terjadi pada diri kau sendiri..

Jgn angkuh...
Bila berbicara..
Fikir..
Rugi akal di kurniakan Allah SWT..
Pada manusia seperti kau..

Akhir kata:-
Mmg kau manusia paling Bodoh & Dangkal di dunia Allah SWT.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pastinya anon bodoh tu ore johor make taik


Belia Klate Benci JDT

Anonymous said... Best Blogger Tips

haha! kau jgn nak belakon jd klate la bangang! abah kau!

Anonymous said... Best Blogger Tips

per hal la korang ni..mesir tgh bergolak korang kt sni gaduh2 bising2 mcm anjing menyalak bukit sj.ni sure org kelate ni.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pantat mak kau laaa...busuk...
Maki bapak org suka...
Puiiihhh...
Apa Hal lu nie...
Selalu ckp "abah kau".....
Jgn nk suka Sgt pakai ayat tu laa..
Apa pon Pantat mak kau busuk...
Marahkan
Tau ponn...
Puiiii...

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon atas aku ni.. pantat mak kau juge! farque!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pantat mak kau laa....busuk...
Scram you...
Fuck off...
Abah kau...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Peduli apa aku mariah kea cabut.

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 15:08 ialah seekor bangang

Anonymous said... Best Blogger Tips

apa punya bodoh jiran sebelah dok komen pasal kereta,.dah tau sengkek xpayah la dok kecoh2,.baik tgk awek cun ni,.

Anonymous said... Best Blogger Tips

sembang agama islam.. islam itu benar bukan pandang org yg menganut agama islam.. semua agama dikehendaki mmbuat baik.. contoh kalau tgk org yg mnganut agama kristian sama je perangai cam babi.. tu org kata jgn marah pasal org kristian makan babi.. bila korang carut pun panggil babi.. pasal korang makan babi.. org kristian bunuh2 mak bapak, rogol anak, seks ngn babi bnyk lagi la yg perangai cam babi sial.. tu kalau ko pandang org yg menganut agama la.. sebab tu islam haram mkn babi.. sebab babi makan apa?

Anonymous said... Best Blogger Tips

izara aishah pic last..

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku suke shukran mamat pashto afghan.. hensem wooo..
search SRBROS Entertainment kt Youtube..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Abah ko bangang abadi

Anonymous said... Best Blogger Tips

abah kau Abby Abadi
funex-

nama saya markonah said... Best Blogger Tips

wahhhhhhh!
serius sangat cantik.
cantik, jelita, lawa.
cantik!
subhanallah!

Ramadlan 78 said... Best Blogger Tips

mantap gambarnya

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...