Kongsikan Entri Kami

Sunday 27 March 2011

Minuman Yang Men-Stress-Kan ..

Jom tengok 10 jenis minuman yang paling pelik  di dunia yang  ada di pasaran and korang confirm takkan minum punya ! Mostly minuman pelik ni dah pun di pasaran di negara Jepun !

1. Minuman Urine Sapi, Gau Jal.
  • Minuman ini dibuat dari urine sapi. Minuman ini  tidak berbau seperti urine, dan rasanya juga nikmat. Nama minuman ini ialah Gau Jal, yang bermaksud ‘air kencing sapi’. Minuman ini juga dapat menyaingi Pepsi dan Coca Cola. (hahahahahhaa)
Minuman pelik : Air kencing sapi. Air Urine


2. Pepsi Timun
  • Pepsi Timun ! Tahun 2007, Pepsi meluncurkan minuman rasa ketimun ini di Jepun. Pepsi ini adalah kombinasi cola dan timun, tapi sebenarnya rasanya sama je macam manis buah buahan.Amacam, ini memang betul betul pepsi diet ni !
Minuman pelik : Air Pepsi Timun


3. Minuman Plasenta
  • Minuman jelly drink ini dibuat dengan bahan utama placenta ( ari-ari ) babi. (hahahaha..tidakkkkkk...) Setiap botol mencapai berat 10.000 mg! Placenta dipercaya memiliki kemampuan regeneratif, yang berkaitan dengan kecantikan dan akan dapat membantu diet anda! Minuman ini juga tersedia dalam ukuran 400.000 mg.
Minuman pelik : Air plasenta


4. Susu Dicampur Bir (Bir Susu)
  • Hokkaido, Jepun, telah melancarkan satu produk minuman campuran bir dan susu. Idea ini datangnya dari anak seorang pemilik industri produk susu.
Minuman pelik : Air beer campur susu


5. Needs (Terbuat dari Keju)
Minuman satu ini dibuat dari keju! Ada tiga perisa original, blueberry dan jeruk yuzu. Pembuat minuman ini menggunakan proses khusus untuk mengurangi rasa manis dari minuman ini. Rasa minuman ni macam yogurt !
Minuman pelik : Air cheese aka. air keju

6. Air Rasa Salad
  • Idea minuman ni datang dari Cola Cola. “Salad Water” ini mempunyai enam perisa. Lepas ni tak payah penat penat buat salad lagi !
Minuman pelik : Air salad ! Banyak perisa



7. Air Kotak Susu Ibu
Minuman ni bukannya real macam susu ibu. Ia cuma rasa macam susu ibu jerk. Minuman ni buat orang berimaginasi la. Sesiapa yang teringin nak mengenang zaman jadi bayi boleh minum minuman pelik ni.
Minuman pelik : Air Kotak Susu Ibu



8. Air Diet
  • Rasa macam air masak jer ! Minuman kurang kalori kononnye tapi sebenarnya air masak mana ada kalori ! Harga minuman ni lebih mahal, tapi laris. Minumanan ringan ni dikatakan memiliki kalori separuh dari kalori biasa.
Minuman pelik : Air Diet kurang kalori

  • 9. Kids beer
    • Bir untuk kanak-kanak. Minuman ‘bir’ non alkohol ini laris luar biasa. ‘Bir’ ini memiliki bahan pokok Guarana, tanaman dari Amerika Latin. Minuman ini awalnya dijual dengan nama Guarana, minuman berbahan dasar cola. Minuman bicarbonate ini kemudian diubah namanya menjadi ‘Kidsbeer’ oleh pembuatnya, dan menjadi popular kat Jepun.
    Minuman pelik : Air Bir untuk kanak kanak

10. Pokka Melon Susu
  • Minuman dengan campuran susu lembu, buah tembikai susu dan gula.
Minuman pelik : Air Susu Melon

Credits to:

http://www.silampuneon.com/2010/12/minuman-paling-pelik-di-dunia.html
http://theunik.blogspot.com/

3 comments:

Pwincess9 Juhary said... Best Blogger Tips

yang no 10 tu ada kat malaysia.. sedapp

Anonymous said... Best Blogger Tips

melon milk so yummy!

Anonymous said... Best Blogger Tips

melon milk sya da pena minum mmg sedap hehe gpun baik utk kulit...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...