Kongsikan Entri Kami

Saturday 2 November 2013

Serius : "Zombie Car", Kereta Terbiar Yang Diselaputi Tumbuhan Liar Di China (4 Gambar)


Satu kejadian yang cukup unik telah berlaku di bandar Chengdu yang terletak di Wilayah Sichuan, China. Sebuah kenderaan yang telah ditinggalkan begitu saja oleh pemiliknya kini akhirnya telah diliputi oleh tumbuhan liar.

Seperti dilaporkan Car News China, Rabu 23 Oktober 2013, kebanyakkan penduduk sekitar tidak menyangka di sebalik tumbuhan memanjat yang besar itu adalah sebuah van yang sudah 'dibuang' pemiliknya, sekitar satu tahun yang lalu.

Kenderaan itu sengaja diletakkan di hadapan kompleks apartmen berkenaan. Oleh kerana ia sudah lama tidak digunakan, keadaan kenderaan itu kelihatan sangat tidak terurus, lebih parah, seluruh badan van tersebut diliputi tumbuhan liar.

Pemandangan yang tidak enak itu membuatkan penduduk setempat berasa curiga. Mereka akhirnya memutuskan untuk menghubungi pihak polis untuk memeriksa kenderaan dan menyiasat siapa pemilik asal  "Zombie Car" itu.

Polis yang datang ke lokasi berkenaan turut berasa hairan apabila melihat keadaan "Zombie Car" itu. Tumbuhan liar berduri yang meliputi kenderaan itu sangat tebal, sehingga menyukarkan pihak polis untuk mengecam jenama van berkenaan.

Pihak polis akhirnya memutuskan untuk menyita dan menarik van itu ke balai polis. Hasil siasatn lanjut, pihak polis berjaya menemui pemilik asal kenderaan berkenaan. Pemiliknya mengaku telah menjual kenderaan tersebut kira-kira tiga tahun lalu, tapi terlupa siapa yang membelinya.


Sumber : Here

13 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

1st wehuu~

Anonymous said... Best Blogger Tips

brp kali post dah citer bangang ni!
anon atas ni tongong!

Anonymous said... Best Blogger Tips

༼ つ ◕_◕ ༽つ Give DIRETIDE

Anonymous said... Best Blogger Tips

Citer bngang ni lagi.tajuk je gempk

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

tu baru zombie car belum awek zombie lagi

Anonymous said... Best Blogger Tips

bangla+melayu=banglayu

Anonymous said... Best Blogger Tips

kelate akan mene male ni , org phg pegi balik umah tanam sawi ... GOMO KELATE GOMO

Anonymous said... Best Blogger Tips

repost

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pahang meneng!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

buah cendudut

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kuala Lumpur: “Sewaktu menjadi ‘money boy’ dan melayan nafsu golongan homoseksual, saya tidak pernah terfikir kesan kesihatan yang dialami, sekarang baru menyesal.”
Demikian luahan Zack, 23, yang mendakwa bergiat dalam aktiviti itu ketika belajar di tingkatan empat di sebuah sekolah sekitar Cheras.


“Semuanya bermula ketika diajak seorang rakan sekolah yang kerap memberikan rokok kepada saya dan ditemani beberapa rakan sekolah yang lain.
“Suatu hari, rakan yang saya panggil Jai itu memberitahu aktivitinya sebagai ‘money boy’ pada waktu malam di sekitar Tasik Permaisuri bagi mendapatkan wang belanja untuk membeli rokok.
“Terpengaruh dengan rakan, saya mula mengikuti Jai bersama beberapa rakan yang lain ke kawasan itu. Menurut Jai saya hanya perlu menunggu abang-abang (pelanggan) yang mahukan perkhidmatan seks,” katanya.
Mengimbau semula kisah silamnya, Zack berkata, tidak lama selepas itu, Jai mula membawanya menaiki kereta yang dipandu seorang lelaki Cina dalam lingkungan umur 30-an sebelum dibawa ke rumah sewa lelaki itu di Cheras.
“Di sanalah saya belajar cara melayan seorang lelaki homoseksual dan kami dibayar RM100 sebelum dihantar semula ke rumah pada keesokan harinya.
“Bermula dari situ, hampir setiap hari saya berada di tasik kerana boleh mendapat duit dengan mudah. Namun, tidak lama kemudian saya berasa sakit pada bahagian kemaluan sebelum cecair kuning mula mengalir daripada saluran kencing.
“Pada awalnya saya hanya menyangka ia sakit biasa. Lama kelamaan ia semakin menjadi-jadi dan saya mula berasa bimbang sebelum mendapatkan rawatan di klinik,” katanya.
Menurut Zack, doktor mengesahkannya dijangkiti sifilis dan memberikan suntikan serta ubat bagi menyembuhkan penyakit itu.
“Saya akui, memang ketika itu saya masih muda dan tidak mengambil berat penggunaan kondom ketika melakukan seks. Biasanya saya hanya ikut lelaki yang membawa saya pulang ke rumah, jika dia menyediakan kondom, saya akan memakainya, tetapi jika sebaliknya, saya tidak kisah,” katanya.
Artikel ini disiarkan pada : 2013/11/04

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kelate gentel telur lam pade wei

Anonymous said... Best Blogger Tips

klate negeri miskin mana bulih menang

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...