Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 5 November 2013

Fakta : Malaysia Negara Ke-3 Paling Aktif Gay/Lesbian Di Asia (Gambar)


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) bertindak agresif membendung gejala homoseksual atau gay di kalangan lelaki Melayu termasuk golongan eksekutif diyakini berjumlah puluhan ribu orang.

Malah, pegawai Jakim turun padang mengadakan pertemuan tertutup dengan beberapa persatuan gay baru-baru ini selain melakukan tugas dakwah di pusat hiburan yang menjadi sarang kumpulan seks songsang ini.

Sumber berkata, melalui perbincangan khas itu, Jakim mendekati golongan gay dan berusaha memujuk mereka menyertai program mukhayyah yang diyakini mampu membawa golongan ini ke arah keinsafan.

“Pada pertemuan membabitkan lebih 20 ketua kumpulan gay Melayu, Jakim memujuk mereka menyertai program khas diatur. Walaupun majoriti tidak bersetuju, namun masih ada segelintir berminat menyertai program.

“Apa ang pasti kegiatan gay di Malaysia seolah-olah disokong gerakan khas yang berusaha menyebarkan ideologi menjadikan ia tidak ubah seperti di negara Barat,” katanya.

Difahamkan gerakan sulit kumpulan gay dikesan melanda bandar raya Kuala Lumpur selain Sarawak dan beberapa negeri lain.

Golongan ini termasuk pekerja profesional turut menjadi antara teramai menghidap HIV dan Aids yang mendapat rawatan di hospital kerajaan.


Pengarah Bahagian Pembangunan Keluarga, Sosial dan Komuniti Jakim, Saimah Mukhtar berkata kakitangan jabatannya serius menangani gejala gay seperti mendekati golongan mak nyah sejak awal tahun ini.

Menurutnya, program pemulihan khusus untuk golongan homoseksual sedang diatur dan pihaknya cuba memujuk mereka menyertai program itu.

“Golongan gay bukan seperti mak nyah atau pondan yang mudah dikenali berdasarkan bentuk fizikal. Mereka mempunyai penampilan lelaki normal, namun kecenderungan seksual songsang.

“Kami cuba mendekati golongan ini dengan memasuki beberapa kelab gay terkemuka di ibu kota dan beberapa bandar raya lain sebagai kerja dakwah,” katanya.

Menurutnya, tambah membimbangkan golongan gay tidak hanya membabitkan mereka yang berusia pertengahan tahun, malah disertai remaja dan berusia lebih 50-an.

“Jika dulu kegiatan gay dilakukan selindung, kini ramai berani mengisytiharkan diri sebagai gay melalui blog dan facebook selain menganjurkan pesta khas,” katanya.

Menurutnya, Jakim tidak pernah memandang hina golongan ini sebaliknya menganggap gay Melayu pesakit yang perlu rawatan.

“Saya difahamkan ramai bersetuju mengikuti program pemulihan bakal dikendalikan Jakim tidak lama lagi. Ia dianggap satu langkah awal positif,” katanya.

Sementara itu, Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Dr Maamor Osman berkata gejala warisan kaum Nabi Lut itu kian serius dengan adanya kemudahan teknologi perhubungan yang semakin canggih.

Menurutnya, blog, laman web sosial seperti twitter dan facebook dijadikan pengantara oleh kumpulan gay Melayu ini untuk aktif dan mengumpulkan seramai mungkin ahli.

“Mungkin ramai pihak tidak menyedari bahaya kebangkitan golongan dilaknat ini namun ia sedang merebak dan boleh merosakkan generasi muda Islam,” katanya.

Menurutnya, tindakan drastik perlu dilakukan bagi memerangi golongan ini termasuk golongan lesbian dan mak nyah yang menggambarkan kelemahan umat Islam negara ini.


Sumber : Here

15 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

gay sucks

Anonymous said... Best Blogger Tips

sokong PKR!

mila pepek said... Best Blogger Tips

hidup PKR!! hidup LGBT!!! hidup ANWAR!!! takbir!!!!!!!!!! allahuakbar!!!!!!!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

mila.. rindu pepek mu..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ni mst dalang dia org2 pmbngkang. Klu drg yg mentadbir negara, mst gay dbri hak keistmewaan.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Asyik dgn agama ja.. Xde cara lain ke. Ceramah x hbis. Melayu pnya pasal lah nie. Sma jga bangsa nie yg byak gay

Anonymous said... Best Blogger Tips

boleh percaya ke no 3, ini autalah bukan fakta, kalau no 40, aku percaya. Sebab negara yang ke 3, tak macam ni.
Contohnya negara no 3 yang aktif pelacuran (belanda). boleh aku percaya, sebab bukti banyak!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kt kelantn cmfrm x mcm ni. Org kelntn bek2 bramal soleh. Sjuk perot ibu mgndung.
:amar _this is koklanas

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni semua utk buruk-buruk Malaysia ajer!!! tak caya aku...
#anon Dabong

Anonymous said... Best Blogger Tips

ano 7;37 kimakau.

MysteriaAnonymius said... Best Blogger Tips

Org-org tua kerempeng mcm Jakim mmg bangsat. Apa salahnya org gay/lesbian? Bukannya diorg paksa org jadi gay/lesbian, so apasal nak paksa diorg jadi straight balik? Apakah buktinya yg gay/lesbian bukan juga ciptaan Tuhan? Seriously la, org mcm Jakim ni yg pikiran songsang, bukan diorng. Long live LGBT!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

punggong ku tiada dara
-sepul

Anonymous said... Best Blogger Tips

judging a person base on their sex preference is the same thing as judging them base on their skin color. Wake up malaysian, stop being closed minded.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bangsa merosakkan agama..asyik nak besarkan bangsa je..dulu kan lah agama..bodoh punye melayu..mcm mana islam nak maju..kalau perang nanti biar kite je melayu gi perang kaum lain dok goyang telur tgk kite gi perang..bangang

Anonymous said... Best Blogger Tips

Fauzi Juan love ameba forever!
-ameba

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...