Kongsikan Entri Kami

Tuesday 2 October 2012

Serius : Gambar Jesus Pada Buku Panduan Haji Indonesia (Gambar)


Di Indonesia berlaku kegemparan apabila gambar Jesus ditemui tercetak di dalam sebuah buku panduan haji yang diedarkan kepada bakal haji dariBengkulu, Sumatra. Di dalam buku tersebut, gambar Jesus sedang mengembala kambing dengan ayat "Yesus dan gembala yang baik" tertulis dibawahnya. Paling mengejutkan risalah panduan ini dihasilkan oleh Direktorat Jenderal 

Penyelenggaraan Haji dan Umroh Kementerian Agama Republik Indonesia sendiri. Pegawai dari Kementerian Agama Kota Bengkulu mahukan insiden ini disiasat kerana pada pendapat mereka gambar Jesus ini tidak mungkin tercetak secara tak sengaja tanpa disedari pihak berwajib. Pada masa yang sama kesemua 280 buku amalan haji yang diedarkan kepada bakal haji terus diperiksa bagi memastikan tiada gambar Jesus di dalamnya.

Macam mana gambar Jesus oleh muncul di dalam buku amalam ni? Warga saiber Indonesia merasakan ini tindakan khianat golongan tertentu yang cuba melaga-lagakan umat Islam dan Kristian negara mereka untuk kepentingan peribadi. Mereka menggesa supaya orang ramai supaya tidak mudah mengamuk dan melenting atas insiden kecil ini

p/s : Ish3... 

Sumber : here

10 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

sapa nak 1st? aku xnak...
bodo sapa yg nak

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku nk 1st, tp ko dah dpt..so ko 20 kali bodoh..haha

ginger said... Best Blogger Tips

sedihnya :(... kenapa mereka suka mengkaitkan agama luar sperti kristian...

Anonymous said... Best Blogger Tips

To Christian friends, for Muslim, Jesus is our prophet and we respect him and would not create a disgraceful subjections or mockery towards him as it is a sin to do so. Lets us respect each other and take this matter not more than just an attempt to respect each other in the name of humanity and not to dispute or bring hatred due to differences. If among us are true Muslims and Christians such differences would not create disunity and hatred, rather a solid friendship and unity..

Anonymous said... Best Blogger Tips

wah...aku ingat beruk ni suka kutuk org je...hahahaha

Prince of Noob said... Best Blogger Tips

indon... nasib malaysia tak macam tu

Anonymous said... Best Blogger Tips

malaysia pun dah bertambah teruk skang .. same je .. 2 kali lima je .. jangan mengata Orang je lebih .. cermin diri dulu .. majOriti islam ramai di indOnesia .. kristian pun ramai jugak di jakarta ..

Adam Malaysian Idol 2 said... Best Blogger Tips

indon beruk punyer

Anonymous said... Best Blogger Tips

photoshop je nih

Anonymous said... Best Blogger Tips

anon 08.07 bangang...hahaha~~mmg ler photoshop...xkan photostet pulak..haahah~~

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...