Utama

Utama 2

Geng Stress

Kongsikan Entri Kami

Wednesday, 23 October 2013

WTF : Pemaju Terlupa Membina Sistem Lif Pada Bangunan Pencakar Langit Di Sepanyol (8 Gambar)


Bangunan yang diberi nama 'Tempo' di Sepanyol ini adalah bangunan kediaman yang tertinggi di Benua Eropah dengan ketinggian sebanyak 47 tingkat. Walau bagaimanapun, pemajunya seolah-olah telah terlepas pandang satu keperluan reka bentuk utama ...iaitu sistem lif.

Bangunan ini pada asalnya dirancang mempunyai hanya 20 tingkat tetapi telah diperbesarkan menjadi 47 tingkat, dan pemajunya dikatakan telah terlupa untuk membina lif tambahan bagi menampung ketinggian tambahan, bermakna bangunan ini tidak mempunyai lif dari tingkat 21 hingga 47. Malah lebih mengejutkan, 'kesilapan' itu tidak disedari sehinggalah bangunan itu hampir siap.



Sumber : Here

15 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

best giler... aku first.... Terbaik

etal hamzah said... Best Blogger Tips

Mesti boleh kurangkan masalah obesiti penghuni banguunan tu...
Turunkan berat badan anda

Anonymous said... Best Blogger Tips

org perak makan tahi.

-anon changlun-

kazuto said... Best Blogger Tips

Cuba dulu baru tahu, cara mudah dan cepat menjana duit..klik sekali shaja dan tunggu ..klik
http://www.visitpayment.com/index.php?refcode=1074

Anonymous said... Best Blogger Tips

Cuba dulu baru tahu, cara mudah dan cepat menjana duit... jual buntot sekali shaja dan tungug ..julok!
-kabuto

Anonymous said... Best Blogger Tips

tipu pnye crite..klau takde lif cmne worker nk trun naek buat keje

Anonymous said... Best Blogger Tips

memang citer tipu. hanya org yg makan taik aja yg pecaya mcm anon no. 2 tu!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Abah korang tlalu pcye..abah ko tlalu tongong-automatik anak2nya bahalol

Dicky Ah Pui said... Best Blogger Tips

lif pun boleh lupe..ape dah.. dah mcm pemaju-pemaju yang dilantik kerajaan umno dan bn je aq tengok..

Anonymous said... Best Blogger Tips

apesal post citer sama dua kali?

Anonymous said... Best Blogger Tips

worker akan turun naik menggunakan tangga atau scaffolding la bodoh..da nak siap nnti br install lift..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Pa bila sang tambi crita. Umno pun dpsalahkn bila bgunan di snyol jd cm ni. Suma salh umno, bini mgandung pun slh umno. Dicky ah pundektuiii. Memg btol slh umno. Msa mak ko mgndung pun punce umno. Bapak ko mati pucuk lgsg xle naek. Tpi ma. Ko tetp mgandung sb umno.haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

http://www.visitpayment.com/index.php?refcode=2283

Anonymous said... Best Blogger Tips

ini adalah cerita paling bangang yg pernah aku baca dlm dasawarsa ini.. siapa percaya confirm kimak dia macibai!
yang benar
~anon poksu kocak~

Anonymous said... Best Blogger Tips

Astrooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo.....topik ulangannnnnnnnnnnnnn
BLOGSERIUS pun xde buat topik ASTROOOOOOOOOOO

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...