Kongsikan Entri Kami

Monday 12 March 2012

Horror : Kisah Seorang Pramugari Yang Ditiduri Hantu Raya (4 Gambar)

TINGKAP di bilik utama dipercayai menjadi laluan masuk hantu raya ke dalam rumah Keena.

Jom kita baca satu kisah benar ini.. 

CUACA pada malam itu agak dingin. Semua penghuni rumah teres dua tingkat di Nilai, Negeri Sembilan itu sudah tidur semasa Keena pulang daripada kerja.

Pada masa itu jarum jam menunjukkan pukul 11 malam. Pramugari itu terus ke bilik air untuk membersihkan tubuh setelah 13 jam mengharung penerbangan dari London ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di Sepang.

Sedang dia asyik menghayati siraman air suam kuku, tiba-tiba pandangan mata Keena terarah kepada sebuah objek yang melekat pada cermin pemisah bilik airnya.

Dek terlalu letih, Keena tidak banyak berfikir. Dia menyangkakan objek itu mungkin seekor kelawar yang tersesat ke dalam kamar mandinya. Seketika kemudian objek berwarna hitam itu lenyap.

“Bila diamati betul-betul ia seolah-olah tapak tangan lembaga hitam yang diletakkan pada cermin itu,” tutur Keena, 37.

Sejak setahun lalu, ibu tunggal itu sudah terbiasa dengan kejadian pelik di rumahnya. Rumah tersebut didiami Keena bersama ibu, adik dan seorang anak lelakinya.

Malah, adik perempuan Keena mendakwa pernah melihat makhluk seakan-akan beruk besar berdiri di atas bumbung rumahnya. Jelas Keena, sejak bercerai dengan suaminya enam tahun lalu, rumah itu tidak lagi tenteram seperti dahulu.

Ada sahaja gangguan misteri berlaku. Daripada bunyi bising hinggalah jelmaan makhluk hitam berbulu yang menemani tidurnya.

“Lampu terpadam tiba-tiba, bunyi orang sedang berjalan dan benda mencakar dinding sudah menjadi perkara biasa buat saya. Kadang-kadang ada bunyi guli melantun di atas siling.

“Semasa tidur pula ada makhluk berbulu hitam pekat sering menindih saya. Apabila dibacakan ayat Kursi dan dilaungkan azan ia akan hilang tetapi akan muncul semula.

SEMASA azan dilaungkan terdapat bunyi seakan-akan almari diketuk.
 “Bukan itu sahaja, sejak mengalami gangguan itu, emosi saya selalu tidak stabil. Saya menjadi semakin panas baran dan mudah marah,” jelas Keena dalam nada sugul kepada Jurnal.

Dia tidak sahaja diganggu oleh bunyi-bunyi aneh dan jelmaan makhluk yang menyeramkan, bahkan kehidupan peribadi Keena turut merudum.

Setelah bercerai dengan suaminya yang merupakan seorang pramugara pada tahun 2006, Keena mengalami banyak kegagalan dalam percintaan.

“Dalam tempoh itu saya sudah bertunang sebanyak tiga kali. Apabila hampir untuk diijabkabulkan, hubungan kami terputus tanpa sebab. Saya baru sahaja putus tunang dengan seorang mualaf.

“Dia tiba-tiba tidak jadi berkahwin dengan saya walaupun hanya tinggal seminggu lagi. Saya bingung, mengapa semua ini berlaku?” kata Keena.

Menyedari keanehan itu, Keena berjumpa ramai pakar perubatan Islam untuk mendapatkan rawatan. Malangnya keanehan berlaku lagi sewaktu dia membawa seorang ustaz ke rumahnya untuk berubat. Dalam perjalanan itu, kereta mereka dihalang oleh seekor ular besar berwarna hitam.

Ular itu bagaikan hendak menghalang ustaz itu daripada tiba ke rumah Keena.

“Sewaktu menjemput seorang ustaz daripada jalan utama ke kawasan rumah saya, konvoi kami dihalang oleh ular itu.
  
KEENA bukan sahaja menderita disihir bahkan rumahnya diganggu hantu raya.
“Ular berwarna hitam yang berdiri setinggi kereta itu berada betul-betul di tengah laluan kami sebelum ia tiba-tiba lenyap.

“Anak saya memberitahu bahawa dia seperti sedang menonton rancangan National Geographic secara langsung. Itulah pertama kali saya melihat ular yang begitu besar,” tutur Keena.

Menurut seorang pengamal perubatan Islam, Shamsuri Shafei, Keena sebenarnya menderita akibat disihir dan diganggu hantu raya.

“Makhluk berbulu yang sering dilihat Keena itu kalau di kampung dipanggil hantu raya. Ia dibela sejak zaman-berzaman dan dihantar untuk memecahbelahkan kehidupan orang lain.

“Dalam diri Keena sendiri ada makhluk halus yang bersarang. Kerana itulah emosi dia kerap terganggu kerana terdapat kesan lebam pada tubuhnya,” tutur Shamsuri.

Tambah Shamsuri, lebih teruk apabila makhluk berbulu setinggi manusia biasa itu boleh melakukan persetubuhan dengan mangsa.

“Ada mangsa gangguan hantu raya yang mengaku dia disetubuhi oleh makhluk itu. Biarpun dalam keadaan tidak sedar, tetapi ciri-ciri seperti seseorang yang selesai bersetubuh itu terdapat pada mangsa,” tambah Shamsuri.

Baru-baru ini, Shamsuri melakukan proses menghalau makhluk tersebut dan memagar rumah Keena dengan bacaan ayat-ayat rukyah.

Setiap bilik di rumah Keena dibacakan ayat-ayat suci berserta bacaan doa untuk menghalau makhluk ghaib tersebut. Sebuah bilik di bahagian belakang yang didakwa oleh Shamsuri sebagai tempat hantu raya tersebut duduk dilaungkan dengan alunan azan.

SHAMSURI membaca ayat rukyah ketika proses menghalau makhluk halus itu
Ketika Shamsuri dan tiga orang pembantunya melaungkan azan secara serentak itu, perhatian Jurnal tertarik oleh bunyi dari sebuah almari.

Bunyi jari telunjuk yang mengetuk pintu almari itu bersahutan sebanyak empat kali sebelum ia berhenti.

Jelas Shamsuri, apabila dibacakan ayat-ayat al-Quran dan azan, makhluk halus tersebut akan berasa panas dan marah. Seterusnya akan kedengaran bunyi-bunyi seperti mencakar dinding, bunyi cawan dan harimau mengaum.

“Tanda-tanda ini akan berlaku pada waktu malam selepas ia dihalau. Ini bermakna ia tidak akan mengganggu lagi mangsanya,” kata Shamsuri.
Sumber : Here



18 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

o.0

Anonymous said... Best Blogger Tips

First..GET LOST U SUCKERS..stfu

Anonymous said... Best Blogger Tips

msti anu hantu raya tuh penuh ngan bulu..

Anonymous said... Best Blogger Tips

pasal agama pon korg nk komen yg lucah2 .. Fikiranmtg laa ckit ..

Anonymous said... Best Blogger Tips

ok la tesilap..mntak maaf ye..aku nih mmg fikiran kuneng skit maklumler xmatang lg..Astagafirullah al azim..

Anonymous said... Best Blogger Tips

memang anonymous 22.33 tu jahil+bodo+jakun+lembu.. org hulu agaknya dia tu selak komen 1st..akal letak kat lutut ke bro

Anonymous said... Best Blogger Tips

pramugari. ayat al-quran. hmmh...

Anonymous said... Best Blogger Tips

beromen pon leh ek... pelik..!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodo laa azan tuhh tujuan dia untk menyeru umat islam solat bukan untk buang benda2 mcm nie

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous sape yg bodo sebenarnya?? ayat suci Al-Quran bahkan azan sendiri banyak kegunaannya dalam perubatan Islam...nak komen pikir2 la dengan wajar dulu ye

Anonymous said... Best Blogger Tips

nmpk sgt anon 22:54 xtau lnsg tntg perubatan islam....nk ckp 2 berpada2la...kn dh kne bodoh atas dri sndri...dlm pngubatan islam mmg ad guna azan untuk halau bnda 2...

Anonymous said... Best Blogger Tips

padam api pun org azan la..........klau x tau agama jgn ckap padan ...otak tak kt lutut ot..!

Anonymous said... Best Blogger Tips

*klau x tau agama jgn ckp pandai ye...silap plak

Anonymous said... Best Blogger Tips

Hmm..betol..klau xtahu pasal agama..lebih baik diam...kan dh nampak kebodohan kita...

Anonymous said... Best Blogger Tips

subahanallah...moga kami semua di jauhkan dr syaitan yang direjab.amin.---kakcik

MonsterKecil said... Best Blogger Tips

elok azan tu kat telinga ko..mana tau terbako terus..cakap otak kat lutut jadi macam ni la..:)

Anonymous said... Best Blogger Tips

yg gduh2 ni pasaipa..smua pun dh kna hasutan syaitan

Anonymous said... Best Blogger Tips

agaknya ex-husband dia kot yg hantar.....

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...