Kongsikan Entri Kami

Monday 13 June 2011

News : Guru ditahan meniduri pelajarnya selepas minta bukti 'sick leave'


INILAH.COM, Singapura – Seorang guru lelaki berusia 25 tahun dihukum penjara 10 bulan kerana meniduri pelajarnya yang berusia 15 tahun.

Guru yang namanya tidak dinyatakan, bagaimana dilaporkan Straits Times, mengaku bersalah kerana melakukan hubungan seks dengan remaja di bawah umur. Aksi intim itu dilakukan di rumah pelajar yang juga tak dinyatakan namanya, di Woodlands, Singapura, pada 20 Mei tahun lalu.

Guru tersebut didakwa bertukar nombor telefon dengan pelajarnya itu dengan alasan ingin meminta sick leave dari ibubapa kerana tidak masuk kelas selama beberapa hari.

Mereka semakin hari semakin akrab dan keluar makan bersama pada Mac 2010 dan dalam diam-diam menjadi kekasih. Dua bulan kemudian, guru tersebut mengunjungi rumah pelajar tersebut dan mereka melakukan hubungan seks. Walaubagaimanapun, pada Jun tahun lalu, mereka memutuskan hubungan.

Guru yang didakwa itu diberikan tempoh seminggu untuk menyelesaikan masalahnya sebelum dipenjara. Hukuman maksimum yang boleh dijatuhkan ialah penjara 10 tahun dan/atau denda. 



p/s : ish ish dunia sekarang...alasan nak minta surat sick leave sampai bercinta..macam2..

1 comments:

zaidah said... Best Blogger Tips

memacan alasan...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...