Kongsikan Entri Kami

Sunday 8 May 2011

8 Fakta mengenai Kegiatan Pelacuran di MALAYSIA.


1.     Malaysia mendapat pelacur dari Indonesia, the Philippines, Thailand, China, India, Taiwan, Singapore, Burma, Vietnam, Sri Lanka dan Laos.                      (CATW - Asia Pacific, Trafficking in Women and Prostitution in the Asia Pacific)

2.     Pelacur Malaysia juga sering dijumpai di Hong Kong dan Australia .        
      (CATW - Asia Pacific, Trafficking in Women and Prostitution in the Asia Pacific)

3.     Di Malaysia, terdapat lebih kurang 43,000 ke 142,000 orang pelacur yang merangkui kebanyakkannya wanita dewasa. Selain itu, terdapat juga pelacur lelaki, transeksual dan pelacur budak/remaja. (International Labor Organization. Dario Agnote, "Sex trade key part of S.E. Asian   economies, study says," Kyodo News, 18 August 1998)

4.     Kajian menunjukkan lebih dari 50 peratus pelacur yang “diselamatkan”/ditahan dari pelbagai kelompok adalah berusia di bawah 18 tahun. (Dario Agnote, "Sex trade key part of S.E. Asian economies, study says," Kyodo News, 18 August 1998)


5.     Daripada 142,000 orang pelacur di Malaysia, lebih kurang 8,000 ke 10,000 orang adalah di Kuala Lumpur.                                                                                     (CATW - Asia Pacific, Trafficking in Women and Prostitution in the Asia Pacific)

6.     Namun, tiada maklumat yang tepat mengenai seorang Pelacur kerana semua maklumat tidak pernah difailkan sekali - Malaysian Social Development Minister Zaleha Ismail.
        (Philip Waller, "UN: Prostitution Booming in Asia," Associated Press Online, 20 August 1998)

7.     Saluran utama di Malaysia untuk kegiatan pelacuran adalah melalui pusat hiburan : Kelab Malam, Pub dan pusat urut. Menurut kajian, hampir setiap Bandar mempunyai tempat kegiatan (red-light) tersembunyi.(CATW - Asia Pacific, Trafficking in Women and Prostitution in the Asia Pacific)

8.     Malaysia adalah antara destinasi pilihan untuk pencarian Pelacur (sex tour)  oleh pelancong dari beberapa negara.(CATW - Asia Pacific, Trafficking in Women and Prostitution in the Asia Pacific)

 credit : uri

1 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

nsd first.haha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...