Kongsikan Entri Kami

Monday 19 December 2011

Info : Top 10 Carian Terhangat Di Google Search 2011


Google telah mengeluarkan senarai carian terbanyak dalam talian di dalam kalangan rakyat Malaysia untuk tahun 2011. Google Zeitgeist merupakan sebuah laman web yang memaparkan 10 carian terbanyak di google search mengikut negara. Google Malaysia memaparkan 7 kategori carian terbanyak iaitu “Fastest Rising Searches”, “Fastest Rising People”, “News”, “TV”, “Images”, “Travel Destinations” dan “Blogs”.

1. Bagi kategori “Fastest Rising Searches” laman sosial Facebook berada di kedudukan pertama diikuti permainan terkenal Angry Bird, seterusnya Maharaja Lawak dan banyak lagi seperti gambar diatas.


2.  Bagi kategori seterusnya iaitu “Fastest Rising People”, penyanyi terkenal dunia Bruno Mars berada dikedudukan tertinggi bagi kategori itu diikuti Hana Tajima, Cikgu Shida, Avril Lavigne dan banyak lagi.


3. Bagi kategori “News”, keyword iPad 2 Asia menjadi carian terbanyak untuk kategori itu


4. Ketegori TV pula, Antm menjadi keyword paling banyak di gunakan oleh rakyat Malaysia pada 2011


5. Penyanyi remaja terkenal dunia Justin Bieber menjadi carian terbanyak rakyat Malaysia untuk kategori “Images”.


6. Bagi kategori “Travel Destinations” pula, destinasi pelancongan yang kerap dicari oleh rakyat Malaysia di google search adalah Kowloon.


7. Blog Serius menjadi blog Malaysia yang paling popular dan kerap di cari oleh pengguna google search di Malaysia, diikuti blog hiburan iaitu Beautifulnara, dan blog politik Papagomo.


p/s : Blog Aku Stress Giler? Ntah bila la dapat masuk top 10.. Mimpi je la.. Hehe




Sumber : Here

18 comments:

Fariz Razali said... Best Blogger Tips

boleh tgu laa.. aku lgi suka blog ni dr blog aku serius.. SERIUS STREESSS... Wahahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

kene la tampal iklan kat fb.

Anonymous said... Best Blogger Tips

whoa. x sangka blog obe lbh tggi drp beautifulnara n oh bulan. haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

betul! aku lagi suke blog nie dr blogserius giler tuh

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku rase blog "akustressgiler" ni dah layak masuk top 10...update cepat giler..gambar n video pun cepat jek boleh tgk,. pape pun jgn give up bro..

AdminStressGiler said... Best Blogger Tips

thanks semua sebab support blog nih.. kami amat terharu.. hehe..

Anonymous said... Best Blogger Tips

YA BLOG AKU STRESS GILER LG BEST..blog serius menyakitkan hati...macam taik..dah lah tu letak gambar Atheist (hitchens)yang baru rip tu...Obe tu atheist kah...bangga sangat sampai letak gambar hitchens tu besar2..memang serius lah si Obe tu..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Blog ni lg bagus dr blog serius...naek menyampah dh ngan obe, ckp mcm org xde agama...

Baby Boo Collection said... Best Blogger Tips

kenapa xda 9gag.com??

shasha sayang said... Best Blogger Tips

BRUNO MARS <3 :D hehe

Shanburn said... Best Blogger Tips

Tak pe sabar.....ape2 pun saya suka blog ni...klo x tgk dlm sehari x sah :)

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku lagi suka blog ni,cuma banner iklan terlalu banyak..smpai nak load pun jdi lambat..memang setiap blog cmni ke...?

Anonymous said... Best Blogger Tips

mula² dlu aku layan serius gak..lpas jmpa stress ni aku lebih prefer blog ni kot..

KHAIRUL FAHMY said... Best Blogger Tips

AKU LEBEH SKE BLOG KO SBB FAKTA KO LAGI BNYK KOT DARI BLOG2 YG BULLSHIT YG LAIN HUHU LAGI2 BLOG JEJARI RUNCING HUHU AKU JADI WTF!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

aku layan 2 2.....selagi memberi mklunmat..hehe..ape pon....akustressgiler...mmng bessss

Anonymous said... Best Blogger Tips

blog ni lagi bagus dari blog serius..sbb bahasa yg digunakan x kasar macam blog serius

Anonymous said... Best Blogger Tips

tolong kurangkan iklan ye!!! stresss aku,,, law nak pun wat kecik2 je... percentages orang nak klick iklan 2 aku rase xsampai 3% bro,,,

Anonymous said... Best Blogger Tips

ak ske lg blog ni dr blog serius sb blog 2 ramai yg komen bkn2

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...