Kongsikan Entri Kami

Wednesday 25 January 2012

Info : Rahsia Kecantikan Wanita Thailand


Jom kita baca mengenai tips kecantikan wanita Thailand. 
Wanita Thailand masih mengamalkan rahsia kecantikan dari nenek moyang mereka. Hasilnya, kulit wajah mereka tetap cantik dan berseri.

Ada dua bahan utama dalam rahsia kecantikan wanita Thailand, iaitu, 
 

Betik

Buah yang baik untuk melancarkan metabolisme ini ternyata juga baik untuk wajah. Wanita Thailand menggunakan betik sebagai masker wajah.

Cara melakukannya cukup mudah. Kupas betik, buang kulitnya, campurkan dengan beberapa titis air limau nipis. Penyekkan buah betik dengan air perahan limau nipis sehingga sebati.

Setelah campuran betik dan air limau nipis sebati, letakkan campuran tersebut pada wajah. Biarkan selama 15 minit, kemudian bilas dengan air suam.

Kunyit

Buah ini baik sebagai antioksidan untuk melawan radikal bebas yang sering membuat wajah lebih cepat berkedut. Kunyit menjadi salah satu dari dua rahsia kecantikan wanita Thailand dengan menjadikan kunyit sebagai sabun cuci muka.

Cuci wajah anda dengan air biasa. Kemudian ambilah serbuk kunyit secukupnya di tapak tangan. Campurkan dengan air dan gosokkan di tangan anda hingga tercampur dengan rata. Gosokkan campuran kunyit dan air tadi ke wajah anda selama lima minit, lalu bilas. Jika anda mendapati wajah menjadi berwarna kuning, maka gunakan sabun dan air untuk menghilangkan warnanya. 

InsyaAllah, cara diatas dapat menjadikan wajah anda lebih cantik berseri seperti wanita Thailand.  

Sumber : Here



16 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

agaknye pondan thailand pun amal cara same.. tu yg nmpk cantik jugakkkk.. kah3x

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aah btol tu hehehe

khairul fahmy che mek molek said... Best Blogger Tips

pondan sane mengalahkan pompuan kat sini huhuhu kalah dahlia tek

Yana said... Best Blogger Tips

haha...ade gak khairul fahmi celup kt cni...

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahaha....kalo muka terus melekat warna kuning?...matila xkuar umh...

Anonymous said... Best Blogger Tips

owh baru tahu pompoan Thai gune betik n kunyit..orang jepon plak gune air mani untuk cntikn wajah dorang dgn cara lelaki pancutkn air mani tu kt muke pompoan..siap bwat games plak tuh..Bukkake nama games tu xsilap aku..

Anonymous said... Best Blogger Tips

patotle pompoan jepon comey2..xpyh susah2 cari bhn2 kecantikan..suruh je laki pancut kt muke dorang..haha..

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalo buat kat org melayu bole jadi comey kaa agak2? haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

tu ler..kite dh ready nk bg dorang cantik nih..kt kedai xde jual air mani nih..

Rammizan Ramli said... Best Blogger Tips

ke situuuu pulaaaaaaaaaaaaakkk

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodo la koranngggg hahahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

mani..mani..

Anonymous said... Best Blogger Tips

yes..gune air mani mmg leh cntikkn muke..aku la slh sorg yg wat cm2..it works!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Air sembahyang lagi mujarab, ngeh2~

Tabita Skin Care said... Best Blogger Tips

Sedikit penjelasan tentang produk perawatan kecantikan kulit dan wajah Tabita Skin Care

TABITA skin care adalah produk kecantikan yang dapat mengatasi berbagai problem kulit yang anda alami, seperti: Menghilangkan Jerawat Menyamarkan dan menghilangkan flek-flek di wajah Pigmentasi atau warna kulit tidak rata Menghilangkan Noda bekas jerawat Memutihkan Kulit Memberbaiki Kulit Kusam Selain itu, TABITA SKIN CARE juga dapat berfungsi untuk: Mencerahkan warna kulit Meremajakan Kulit Mengencangkan kulit, sehingga anda terlihat lebih muda.

Tabita skin care merupakan produk kecantikan yang mengandung ekstrak pepaya sebagai bahan dasar utamanya. Sudah sejak lama ekstrak pepaya dikenal masyarakat karena khasiatnya yang dapat mengatasi pigmentasi kulit dan mencerahkan kulit, oleh karena itu produk Tabita skin care sangat cocok untuk segala macam jenis kulit. Tabita skin care juga mengandung berbagai macam vitamin, seperti vitamin A, C dan vitamin E. Masing masing vitamin tersebut memiliki khasiat tersendiri, terutama untuk kulit. Vitamin A dapat membantu mengeringkan jerawat dan mencegah terjadinya jerawat, Vitamin C dapat membuat kulit menjadi segar alami, sedangkan vitamin E dapat menghaluskan kulit.

Tabita skin care juga tidak mengandung bahan-bahan yang berbahaya bagi kesehatan manusia seperti mercury dan hydroquinone. Zat tersebut biasanya banyak terkandung dalam produk-produk kosmetik atau produk kecantikan. Zat tersebut dapat membuat ketergantunggan bahkan jika digunakan dengan dosis/kadar yang lewat dari toleransi yang ditetapkan, dalam penggunaan yang jangka lama dan secara terus menerus dapat mengakibatkan terjadinya kangker kulit. Berbeda dengan Tabita skin care yang dirancang menggunakan bahan alami yang membuat kulit tampil cantik alami pula.

Tabita skin care dapat mengatasi berbagai masalah kulit yang biasa terjadi, diantaranya adalah: Jerawat, Flek-flek karena matahari, Pigmentasi atau warna kulit tidak rata, Noda bekas jerawat, Tekstur kulit yang tidak rata karena bekas jerawat, Kulit kusam. Namun hati-hati, produk Tabita Skin Care selalu menupdate kemasannya secara berkala untuk menghindari pemalsuan. Pastikan anda membeli produk Tabita yang asli.

Anonymous said... Best Blogger Tips

WANT TO HAVE A FAIR SKIN?
INGINKAN KULIT CERAH?
CALL / SMS 6016 271 5447

- Can be applied all over the body - face, hand, leg etc.
- No exfoliation
- Organic & Halal
- Special Promotions offered

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...