Kongsikan Entri Kami

Saturday 28 May 2011

Kerani Supermarket menang USD 3,000,000 dan sebuah kereta


LOS ANGELES – Seorang kerani di sebuah pasar raya, Scotty McCreery memenangi program mencari bakat nyanyian, American Idol musim ke-10 dalam pertandingan akhir yang berlangsung di Nokia Theatre di sini pada malam kelmarin.

Scotty, 17, yang memiliki vokal unik menerima sebanyak 122 juta undi daripada penonton sekali gus menewaskan seorang lagi peserta akhir iaitu Lauren Alaina yang hanya berusia 16 tahun.

“Kemenangan ini tidak pernah berada dalam mimpi terbesar saya. Terus-terang, saya kena berterima kasih kepada Tuhan terlebih dahulu. Dia (Tuhan) yang membuatkan saya berada di sini,” jelas Scotty yang menjadi lelaki keempat berturut-turut memenangi pertandingan tersebut sejak tahun 2008.

Scotty turut memberikan tanda hormat kepada Lauren yang ditemuinya buat kali pertama semasa sesi uji bakat dengan berkata: “Saya dan dia (Lauren) sudah bersama sejak hari pertama dan kami akan kekal bersama.”

Dia yang terkenal dengan menyanyikan lagu berirama country berjaya menarik tumpuan penonton dan juri ketika menyanyikan lagu terbarunya, I Love You This Big.
Scotty juga menyanyikan semula lagu Gone nyanyian asal Montgomery Gentry dan Check Yes or No oleh George Strait.
Remaja yang berasal dari Garner, Carolina Utara itu membawa pulang hadiah sebuah kenderaan tajaan Ford Motor dan kontrak rakaman album bernilai AS$1 juta (RM3 juta) bersama Universal Music Group.

Program yang dihoskan oleh Ryan Seacrest itu menampilkan Jennifer Lopez, Steven Tyler dan Randy Jackson sebagai juri.

Scotty dan Lauren menjadi peserta akhir paling muda di bawah umur 20 tahun sepanjang sejarah pertandingan American Idol.

Penyanyi yang diundang untuk mengadakan persembahan pada malam itu ialah Lady Gaga, Bono, The Edge, Jennifer Lopez, Beyonce, Judas Priest, Kirk Franklin, Jack Black, Tony Bennett, Carrie Underwood dan Tom Jones. – Agensi

1 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahhahahhahaha...saper yg first nie?isa la/..hhahaha

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...