Utama

Utama 2

Geng Stress

TAWARAN HANGAT!!

BANNER UTAMA (728X90) = RM200/ sebulan



BANNER+IKLAN TEKS +ENTRY- RM250/ SEBULAN


REVIEW / ADVERTORIAL - RM50


APA TUNGGU LAGI?? SILA EMAIL


akustress3@gmail.com


Kongsikan Entri Kami

Sunday, 11 December 2011

Info : Perbezaan Ketinggian Nabi Adam Dengan Manusia Sekarang (4 Gambar)

Gambar Perbezaan Ketinggian Nabi Adam & Kaum Terdahulu Dengan Kita

Sabda Rasullulah SAW:
“Allah menciptakan adam dengan tinggi enam puluh hasta. Kemudian setelah Adam, makhluk itu semakin berkurang tingginya seperti sekarang ini“  

(HR.Bukhari), hadis ini juga terdapat dalam riwayat Imam Muslim dan Imam Ahmad.

Replika baju nabi Adam
Berdasarkan hadis di atas, maka benarlah ketinggian Nabi Adam a.s adalah 60 hasta. 1 hasta = 45,72 cm. Jadi, tinggi Nabi Adam adalah kira-kira 27,432 meter. Hampir mencapai 30 meter. wallahu’alam.

Cuba tengok replika baju Nabi Adam a.s di dalam gambar. Ia dibuat di Jeddah, Arab Saudi dan memakan masa selama 18 hari untuk menjahitnya. Panjang 29 meter dan lebar 9 meter.



Replika ni dibuat sekadar untuk melihat setinggi manakah atau sebesar manakah (saiz) Nabi Adam a.s.

Para saintis Amerika Syarikat membuat kajian terhadap bangsa mereka sendiri yang dulunya didakwa sebagai bangsa yang mempunyai purata ketinggian yang paling besar dalam kalangan bangsa lain di dunia.

Namun , daripada kajian yang dilakukan itu, bangsa Amerika Syarikat didapati semakin merosot purata ketinggian mereka. Salah satu puncanya adalah kerana memakan makanan (yang diawet).

p/s : Setinggi-tinggi manusia, segagah-gagah manusia, sebesar-besar manusia, raja kepada segala-galanya tetap Allah SWT.






Sumber : Here

14 comments:

Gadis Biasa said... Best Blogger Tips

Ya Allah....Kekuasaan Allah...kite sangat kerdil dimataNYA....takut...

Anonymous said... Best Blogger Tips

btl tu...

Nur FatIn aDiLah bT azMi said... Best Blogger Tips

subhanallah :)

Afiq Mohd Zainol said... Best Blogger Tips

subhanallah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kita makin lama makin kecil...

AKSI PERTAMA MAT TUNE'S DI MALAYSIA!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

hmm.. x terjangkau dek akal aku.. pokok2 dulu pun bsr2 jgk ke ha? wallahua'alm...

Anonymous said... Best Blogger Tips

dinasor dlu bgi nabi Adam a.s. mcm anak ayam jak mgkn kan..

NazuerahAzhar said... Best Blogger Tips

Subhanallah ..

Anonymous said... Best Blogger Tips

huhu patut la dinasour sume besar2,
rupenye mmg saiz manusia dulu pown cam tu,
so dinasour bg zaman dulu cam binatang peliharaan la ekk, :)
just wondering'

minoari89 said... Best Blogger Tips

x terjangkau dek akal..

is_isaac said... Best Blogger Tips

Ya Allah, tinggi nye..besar nye kuasa Allah swt

perfect life z said... Best Blogger Tips

Ilmu Alah tak dapat kita tandingi.

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahahhahahaa....pttlh kwin byk..

azu said... Best Blogger Tips

Zaman Dinosaur adalah sebelum Nabi Adam diciptakan.Wallahualam.Sebab banyak baca artikel tentang bila Nabi Adam dicipta dan diturunkan ke bumi.Dinosaur hidup berjuta-juta tahun dulu,tapi kalau Nabi Adam a.s mungkin tak sampai juta-juta.Mungkin Ribu-ribu.Wallahualam...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...