Kongsikan Entri Kami

Monday 17 October 2011

Cool : Tangga Bangunan Tinggi Versi Buluh di Hong Kong (12 Photos)

Basanya pekerja akan menggunakan traktor atau besi untuk dijadikan tangga bagi mencapai bangunan yang tinggi. Tetapi di Hong Kong, mereka hanya menggunakan buluh yang diikat seperti tempat lain buat dengan besi untuk sampai ke puncak. Ini kerana mereka percaya buluh mempunyai kekuatan untuk menahan berat yang lebih kukuh serta kosnya lebih rendah. Mereka hanya perlu cari di hutan liar dan menggunakan tali untuk mengikatnya. Rasanya kita pernah tengok ini dalam banyak filem JAckie Chan sehingga mereka mampu bertarung di atasnya. itu betapa kuatkan struktur tangga buluh ini.


 acidcow

5 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni pun kira rendah lagi..dulu time aku pg hong kong..aku ada tengok lagi tinggi dari bangunan2 dlm post ni..kagum pun adda jgk..

rosa rogosa alba said... Best Blogger Tips

Environment friendly

Anonymous said... Best Blogger Tips

besi pun boleh runtuh mcm kes kl sentral..inikan buluh...malulah wahai malaysia....

Anonymous said... Best Blogger Tips

tiada apa yg boleh dibanggakan dgn pic ni.. tiada ciri2 keselamatan langsung.. NIOSH n DOSH pasti akan saman kontrakter yg buat mcm ni klu di malaysia..

Shin Chan Comel said... Best Blogger Tips

mungkin kalo kat malaysia buat macam ni kena saman. tapi kalo kat hong kong semua bangunan besar/mahal guna teknologi ni...kena datang ke hong kong baru nampak dengan mata kasar sendiri..saya sendiri dah tengok depan mata. Jauh perjalanan luas pemandangan dan jugak ilmu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...