Kongsikan Entri Kami

Friday 25 May 2012

OMG : Replika Bahtera Nabi Nuh a.s Di Hong Kong (6 Gambar)


Dua orang taikun Hong Kong telah membangunkan bahtera tiruan Nabi Nuh, yang dikatakan memiliki saiz dengan skala yang hampir sama dengan ukuran sebenar bahtera Nabi Nuh. Kapal itu turut diisi dengan beberapa binatang yang jumlahnya masing-masing secara berpasangan. Walaubagaimanapun, semuanya hanya terbuat daripada fiber glass.

Bahtera tiruan tersebut merupakan sebahagian daripada taman Noah’s Ark atau taman Bahtera Nuh yang berada tepat di sisi jambatan Tsing Ma, Hong Kong. Panjang keseluruhan kapal tersebut adalah 450 kaki, dengan lebar 75 kaki dan selesai dibina pada tahun 2009.

Ia turut dilengkapi dengan sebuah restoran mewah dan bilik-bilik hotel dengan pemandangan memukau di tebing sungai yang terbentang lengkap dengan lampu-lampu jambatan yang menyinarinya ketika malam.

 

p/s : Macam-macam la.. 

Sumber : Here

7 comments:

monkey king said... Best Blogger Tips

aku 1st

Anonymous said... Best Blogger Tips

1

monkey king said... Best Blogger Tips

hahahaha.... akhirnya... aku jugak yg no 1st nya... yg lain tu second2 jer lah k... jngn marah...hahahahahahahahahahahahahaahhahaha... yg bawah aku ni smua nya kuli2 aku jer.....sbb aku raja so smua yg lain mesti bwh raja ye....

monkey king said... Best Blogger Tips

akulah kuli kepada aku aku diatas.. akuception tak? kahkahkah

The Fakhirin said... Best Blogger Tips

hopefully pasni terbuka hati mereka mempelajari dan mendalami islam dengan lebih details.

#Anonymous Sekali Lagi Di Ancam !

monkey king said... Best Blogger Tips

FucK U... aDa jer org nak tiru aku ni... 19:17

Anonymous said... Best Blogger Tips

saiz bahtera noh lg besaq dari nih, siap ada sungai, gunung ganang lagik. dalam too ada? erk
nasib tak buat patung nabi noh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...