Kongsikan Entri Kami

Tuesday, 10 July 2012

Info : Alasan Askar Israel Membunuh Kanak-Kanak Palestin


Sering kali kita dengar dalam berita atau pun di dalam Internet mengenai kelakuan zalim dan kejam puak-puak Yahudi Israel membunuh kanak-kanak Palestin..Kalau korang nak tahu kenapa puak Israel ni melakukan tindakan kejam dan tidak berperikemanusiaan tersebut, meh baca kat bawah ni..

PERANG antara Israel dan Palestin tidak akan ada penghujungnya. Entah sampai bila puak Yahudi Israel akan melakukan kekejaman terhadap warga Palestin, tidak dapat diketahui. Jumlah mangsa yang telah menjadi korban keganasan perang Israel telah meningkat kepada ribuan nyawa dan 75% dari mereka adalah kanak-kanak dan wanita.

Ramai dari kita yang mempersoalkan kenapa Israel sering menjadi kanak-kanak Palestin sebagai sasaran mereka? Ada pihak yang mengatakan itu memang tabiat puak Yahudi Israel yang kejam dan biadab sejak azali dan ada juga yang mengatakan mereka (Israel) takut akan perkembangan kanak-kanak Palestin. Mungkin pendapat yang kedua ada benarnya dan lebih masuk akal. Itulah alasan mengapa Israel sering menjadikan kanak-kanak Palestin sebagai sasaran operasi mereka selain kelompok pejuang Hamas tentunya.

Salah seorang pimpinan Hamas, Ismali Haniya mengatakan, kanak-kanak yang sudah menghafal 30 juzuk Al-quran ini sesungguhnya menjadi sumber utama ketakutan puak Zionis Yahudi.

“Jika dalam usia semuda itu mereka sudah boleh menguasai Al-quran, bayangkan 20 tahun lagi apa yang akan dikuasai oleh mereka?” demikian cara pemikiran yang berkembang pada fikiran masyarakat Yahudi. Tidak hairan jika kanak-kanak Palestin menjadi para penghafal Al-quran. Keadaan Semenanjung Gaza yang dipagari dari segala arah oleh Yahudi Israel menjadikan mereka berterusan cenderung untuk berinteraksi dengan al-Qur’an. Tidak ada istilah bermain permainan PlayStation dalam kamus kehidupan mereka.

Seperti yang kita ketahui, pihak HAMAS menyatakan syarat-syarat yang amat berat untuk menjadi anggota pejuang mereka, diantaranya seseorang itu perlu lah menjadi Hafiz Al-Qur’an dan tidak pernah meninggalkan ssolat fardu terutama sekali solat subuh. Peperangan panjang antara Yahudi mungkin akan berlanjutan entah beberapa generasi lagi.

Oleh itu, hendaklah kita belajar dari Palestin, walaupun mereka dikurung oleh penjajahan Zionis, nyawa mereka terancam setiap masa, setiap minit bahkan setiap detik, tapi itu semua tidak sedikit pun menjadi kesan kepada niat mereka untuk dekat dengan Al-quran dan mendalami lebih dalam dan lebih jauh mengenai agama Islam. Yahudi Israel memang hebat dalam memiliki segala jumlah pasukan dan kelengkapan tempur yang berteknologi paling tinggi. Tapi rakyat Palestin memiliki semangat juang yang lebih tinggi, mereka berani untuk mati syahid demi kebebasan mereka dan anak cucu mereka.


p/s : Sehebat mana pun Israel, tetap takut dengan orang Islam..

Sumber : Here

29 comments:

laksamana Sunan said... Best Blogger Tips

fuck u israel....ya ALLAH hancurkanlah bangsa2 israel ni..Allahuakbar..3x

jolisajuliet said... Best Blogger Tips

KeJaM BeTuL MeReKa nI YeA.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Mitos je ni.. Kalo sekadar hafal tapi tak faham sepatah haram pun buat ape. Diorg bkn bom kanak2 sajelah, diorg bom semua skali.. mass killing. takde nyer diorg buang masa nak cari budak2 je nak bunuh. lagi satu kalo betol pun, logik lah diorg bunuh budak2 ni sblom diorg besar n pegi jadi bom berani mati. takde mengena dgn quran. yahudi lagi bijak n maju kot :D

Anonymous said... Best Blogger Tips

fuuuhh..hebat...kenal btul2 beriman bwu leyh lawan puak israel..
malaysia pown sama penakut...taw maki2 yahudi jew..tp apa p0wn xdaaa...FAKTA...
hahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

sedap cakap ye komen mcm tue. mcm xde akal..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 20:26..ko la yg pling hebat..don't u ever dare to say yahudi lg bijak n maju..kenyataan yg seakan2 mnyokong yahudi laknat.Moga Allah bg ko petunjuk..Aamiin..

Anonymous said... Best Blogger Tips

pekejadah la cakap org palestine x paham maksud ayat alquran..if dia dah boleh hafal,mestilah dia ada inisiatif tuk memahami jugak..jd rg islam kne sokong islam, jgn nak mempebesarkan musuh islam

Anonymous said... Best Blogger Tips

kat post wanita yahudi tolong budak palestin tu, ramai betol yg nak backup yahudi.......kesian aku kat org palestin ni....xda sapa nak backup...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Yahudi bodoh bebal lahanat...

Anonymous said... Best Blogger Tips

sabarlah saudara islam ku...insya allah syurga menanti mu..amin...

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh tahap tenuk btl anon 20.26..bahasa palestine pun ckp bhasa arab. dh tentu diorg leh phm al-quran..xsemua pun..atleast masuk gak la dlm paleotak tuh...nk harap ko..ntah2 al-fatihah pun xreti hafal...ciann...err..ko ni Islam ke x??

azu said... Best Blogger Tips

I'm a proud muslim and to say that those kids who memorize Quran and can't understand a single thing are just so naive.Who are we to judge people just by saying such things.I wanna ask u something anon 20:26.Are you a Muslim?If yes have you memorize the whole book of the holy Quran?

ENOUGH SAID.I hope you realize that Quran has been 1000 years ahead of science and science was been introduced by Islam from our holy Quran.Assalamualaikum.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 20:26 .. ko ni tu la bila otak tu lebih cetek dari air yg dikali lebih pendek dari mancis yg terbakar..ko ni cetek ilmu agama ni dan tak baca langsung sejarah yahudi yg sebenarnye...mcm ni la balik belaja dulu sebelum ko nak bagi pape komen..ko takkan paham nape dorang bunuh bebudak selagi ko tak berilmu..lenkali kalau masjid ade buat majlis ilmu datang jgn tak datang...ni tak konsert akademi fantasia ke apa yg berbentuk hiburan baru la ko nak dtg..


Panji Hitam

Anonymous said... Best Blogger Tips

korang tanye anon 20:26 tu islam ke x? dh sah sah dia bukan islam..org islam dia xkan cakap serupa anjing cam dia tu kalau btol dia islam. org lain duk kutuk yahudi laknatullah tu dia pla bangga cakap yadudi lg maju

Anonymous said... Best Blogger Tips

mmm... memang anon 20:26 ni bangang sampai sudah... palasti nih bahasa pertuturan n tulisan diorg mmg arab la weiii... dah tentu diorg tahu & faham apa yg diorg dihafal.... bukannya bahasa n tulisan diorg tu bahasa jopun or somalia or tahiti... pikir la sikit sbelum nak post komen yg bangang lagi cam haramjadah tu...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Ikutkan hati dan nafsu, mcm tu la jadinya. Rakyat islam di Malaysia sekarang ni banyak yang kurang ajar. Maki hamun amalan mereka. Hasad dengki makanan mereka. Pandang serong, sifat mereka. Kenapa? Kenapa nak persoal kebolehan mereka hafal AlQuran? Sebab kita malu tak hafal AlQuran? Jangan lupa walau iman sebesar zarah, tetap berharga. Belum tentu ceramah sana sini, solat tunggang tebalik, baca AlQuran khatam tiap2 tahun, tetapi setiap waktu ada sifat hasad dengki dan bersangka buruk, tak ke mana jua. TQ

Anonymous said... Best Blogger Tips

alasan jek ni...sebenarnya racist...dia racist kat orang lain boleh..kita racist kat dia..kena gelar anti-semantic...klu nk dilayan adil...berlaku adil la dahulu dgn orang y bukan sebangsa dgn kita...

to anon 20:26..ak fham apa y try ko cuba smpaikan..pointnya...tentera israel mmg serang smua lapisan masyarakat palestenian...bukan bdak2 jek...=)

Anonymous said... Best Blogger Tips

Anon 20:26 sebab dorang bunuh bebudak pasal dorang nak hapuskan generasi yg akan datang yg akan memerangi dorang pada masa depan..mmg benar dorang bunuh semua lapisan tapi kebanyakan adalah kanak2..sebab dorang itu pelapis mujahidin akan datang sehingga hari dijanjikan,,..


Panji Hitam

Azizi said... Best Blogger Tips

@Anonymousmcm bangga dekat puak zionis je ko..ke sarcasm je?

Anonymous said... Best Blogger Tips

kahkahkahkah anon 20:26 klu dh bebal 2 bebal gk la..xpyhla nk tnjuk pandai..BONGOK!!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

mase aku study kt universiti sabah dulu2,sllu ak dgr puak non-muslim sabah back up yahudi.. mmg celaka la... ak rase mybe anon 20:26 tu budak2 belah Borneo tu.. munkin la

KAU BODOH said... Best Blogger Tips

Anon 17 July 2012 14:55
kenapa? ko rasa tempat kau memang terbaik la? jangan cakap yahudi, tempat kau tu yang tamak politik belum selesai lagi. TAMAK

Faz said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous

sebab dye bangang , tu sal dye komen mcm tu .. kompom2 la dorg paham bahase dorg .. bukan mcm dye ..

Diy Wedding Dreams said... Best Blogger Tips

@Anonymous

kamu ni kurang ajar!!!!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

what a stupid n lack of knowledge for anonymous posted at 20:26

Anonymous said... Best Blogger Tips

apa sumbangan bangsa melayu pd palestin...????????kt malaysia ni blmbak produk2 israel..sbgi contoh,Starbuck,mcD..dengan muka sombong minum kt starbuck bngga dpt mnum kt starbuck...ahahaha...apa tindakan bngsa melayu????pmimpin kita xpyh ckp la,dlm tv bkn main ckp besar,dlm diam sokong israel...ish..ish..ish melayu melayu...

Anonymous said... Best Blogger Tips

dah lahh. kita as muslim skarang ni banyakkan lah doa and solat hajat untuk orang islam kat palestin. takpayah nak tuding jari kat sesiapa. pokok pangkalnye, kita as muslim we must to be nice to each other and we must to support our relatives. yeah, islam is the best way of life :')

Anonymous said... Best Blogger Tips

To the anon who posted on 20:26 i wonder who even let you use the internet and what is seriously on your mind? Theyre kids they see whats happening around them and i'm pretty sure people teach them about Allah thats why they could memorize the whole holy quran. And if you have nothing nice to say you might wanna sit in a corner and thank Allah for the life he gave you yea? Assalamualaikum.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...