Kongsikan Entri Kami

Wednesday 4 January 2012

Serius : Respon Mak #Amalina Mengenai Isu Anaknya Mampu Membuat Anda Terkejut (Gambar)

Respon Mak #Amalina Mengenai Isu Perubahan Anaknya (Gambar)

Nur Amalina didakwa masih jadi pelajar cemerlang di universiti

JOHOR BAHRU: Pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2005, Nur Amalina Che Bakri terus cemerlang dalam pengajian perubatan di Universiti Edinburgh apabila meraih banyak pengiktirafan universitinya selain beberapa kajiannya diterbitkan dalam jurnal institusi pengajian tinggi di United Kingdom (UK). 

Malah pelajar yang mendapat 17A SPM itu, kini menjalani latihan amali di sebuah pusat perubatan terkemuka di UK, dan dijangka menamatkan pengajian pada Mei ini.
Ibunya, Sabariah Hassan berkata, setiap hasil kerja anaknya dipuji pensyarah dan rakan sekelasnya malah Nur Amalina kini sedang bertungkus-lumus menyiapkan sebuah buku perubatan.

“Oleh itu, isu kegagalan dalam pengajian tidak timbul seperti dakwaan pihak tertentu,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Beliau memanggil sidang media bagi memberi penjelasan berhubung laporan beberapa blog mendakwa Nur Amalina kini menjalani gaya hidup bebas dan liar selain gagal dalam pengajian dan sudah kembali ke tanah air secara senyap.

Sabariah berkata, beliau kesal dengan laporan blog itu yang melemparkan pelbagai tohmahan termasuk menyiarkan gambar peribadi anak tunggalnya berusia 23 tahun itu yang kini sedang menamatkan pengajian tahun akhir.



Beliau yang juga Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2, berkata gambar yang disiarkan blog terbabit dipercayai dicuri dari laman sosial Facebook Nur Amalina.

“Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009.

“Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi.
Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu,” katanya.


Sabariah berkata, Amalina ada menghubunginya melalui panggilan video ‘Skype’ kelmarin berhubung penyebaran gambarnya yang dituduh seksi itu dalam laman blog.

“Dia ketawa ketika menceritakan perkara itu kerana sudah lali dengan tohmahan sebegini. Ini bukan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku. Mungkin ada orang cemburu dengan kejayaan anak saya selama ini,” katanya. 
p/s: menurut apa yang tercatat di atas, maksudnya ibunya 'menyokong' pemakaian atau imej terkini anak dia sekarang? Adakah dia belum tengok gambar Amalina terkini dalam Facebook? Selain itu, ibunya juga mengaku dia yang membeli baju tersebut. Apa komen korang? Kalau itu kata ibunya sendiri, admin memang 'NO COMMENT'
Mungkin suratkhabar ini salah tulis, harap-harap ini tidak benar.Tetapi menurut kata ibunya juga, Amalina tengah cemerlang di sana, jadi kami berdoa agar dia terus berjaya dan satu hari nanti akan berubah juga imejnya..

101 comments:

Pojan said... Best Blogger Tips

bukan cemburu pasal kejayaan, cuma terkejut sebab tiba tiba muncul dengan imej macam tu

Anonymous said... Best Blogger Tips

ibu moden..konon nyer la...ha2

Anonymous said... Best Blogger Tips

ikut sunah dan al quran lah,,jadi pemimpin yg bole memimpin ke jln allah swt,,

Anonymous said... Best Blogger Tips

kasihan kat bapak die kena menanggung azab lebih sbb kelakuan anaknya yg tidak menutup aurat dan istrinya yg menyokong tindakan anaknya...

Anonymous said... Best Blogger Tips

jangan buat tuduhan melulu, saya salah seorang daripada kawan amalina di university and the white guy in the photo is not her boyfriend, he is one of her friends...ibunya selalu datang melawat amalina di UK, at least twice a year, so her mom knows her really well, takde issue yang nak kata dia sosial terlampau,,,she has many friends...dia rapat dengan orang malaysia di edinburgh, dia juga berkawan dengan europeans..in fact she speaks italian fluently...belajar di UK saya tahulah, you need to have a balance life,,you study hard, but you also need to take a break from your studies..lagi lagi kalau buat medicine..it's very tough..gambar yang dia bersama girlfriends dia ice skating tu just after her birthday celebration..apa salah ke kalau nak keluar ice skating ngan kawan2, ada dia buat maksiat? and gambar dia dengan mat salleh tu, ada gambar seorang lagi kawan di dalam photo yang telah di 'crop' oleh orang yang menyebarkan gambar, seolah olah menampakkan itu hanyalah gambar berdua dia dengan lelaki mat salleh tu,,,even her mom knows him and her mom knows all her friends yang kat dalam gambar2 yang disiarkan tu...salah ke kalau dia nak berkawan dengan mat salleh, i know who she is..she loves fashion, she loves dressing up,,but don't judge people by its cover, she still know her limitations and batasan ok..

amalina memnag free hair sebelum dia pindah ke UK lagi, so there is no issue yang dia dah berubah and kejutan budaya...that's all for now..thanks

AdminStressGiler said... Best Blogger Tips

@Anonymous
tahnks for the comment, thank you for all the explainations and i think newspaper shudn't have print this kind of news without stating waht u hav just mentiond. Urs explained better than the news..

Anonymous said... Best Blogger Tips

mak dia pun sudah bagi penerangan panjang lebar. masih lagi x puas hati korang2 ni..masih mencari kesalahan lain pulaa.. dasar busy body hidup orang.

Anonymous said... Best Blogger Tips

thank you, i hope that you boleh sebarkan perkara yang sebenar to everyone,,please janganlah buat orang melayu kita sendiri,..trashing bukan caranya,,kalay nak bagi advice bolehla..just pray for her success dunia and akhirat sudahlah..i am one of her friends and i know she is a very good person, sembahyang pun tak pernah tinggal, tak semestinya kalau dia dressing macam tu, dia dah jadi a 'wild girl'...kat UK ni ada ramai lagi mahasiswa malaysia yang wayyyyyy lagi teruk daripada ni,,so janganlah singe out amalina seorang...

Anonymous said... Best Blogger Tips

MENUTUP AURAT ADALAH WAJIB

Anonymous said... Best Blogger Tips

korang x phm maksud die laaa ... tu pic peribadi mase amalina dgn kwn2 die.. tapi tak sangke boleh pula tersebar katt laman web yg kate skrg amalina seksi laa ape.. pemikiran korang mmg cetek..


admin pun satu , gunalah akal..
mak die bkn beli pakaian tak senonoh pon , senonoh ape ?
bezanya tudung dgn tak tudung jer pun..

pelaaa..

Anonymous said... Best Blogger Tips

da2 jgn nk mnyibuk pasal hidup org., hadoyai admin nih

Anonymous said... Best Blogger Tips

good lah kalau die berjaya dalam pelajaran....kalau anon cakap die memang freehair ok la...tp bab warna kuku warna rambut tu?? dress up die?? sory to say cam whore...mak die belikan?? ok mak sayang kan anak...

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous memang betul tapi tak boleh dipaksa,,doa sajalah semoga terbuka pintu hati dia untuk menutup aurat...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tapi yang lebih wajib tu kan menutup aurat..belajar itu satu ibadah..bukan nak sibuk hal peribadi orang lain cuma nk menegur..tetapi menegur itu tak semestinya kita yg menegur ni perfect..kalau nk tunggu suma orang dalam dunia ni perfect baru nak tegur,alamatnye sampai bile2 pun takde org tegur..but tak semestinye kita layak untuk mengaibkan die..biarlah die dengan hidup die..Allah tu lebih mengetahui..

wann afzan™ said... Best Blogger Tips

MasyaAllah, benda ni pun nak dijadikan bahan. Orang2 yang nak nasihat2 suruh Amalina tu kembali ke jalan yang benar, tolong la siasat dulu sampai ke lubang cacing. Ni apa pun xtau, dah tuduh macam2. Tau kan berdosa membuka aib orang lain dan fitnah?

Memang, kesian ayah dia tanggung dosa semua tapi biarlah. Ayah dia dah tau semua tu. Kalau nak tegur, pergi terus kat parents dia. Cakap dalam internet ni, apa pun x dapat.

Plus, Amalina ni memang ikon, tapi dia x mintak jadi ikon tu. Pelajar cemerlang kat SBP bukak tudung, xde pun orang nak bising, salahkan mak ayah dia bagai.

Kita sama2 Melayu, janganlah kerjanya nak menjatuhkan orang Melayu jugak. Cina dengan India jugak yang gembira nanti.

Anonymous said... Best Blogger Tips

tegur tak tutup aurat pon tak boleh ker... kasihan kat bapak die yang akan menanggung dosa anak dan isterinya juga pesanan ini utk semua termasuk lah saya.... JAGA LAH AURAT KAMU WAHAI PEREMPUAN jika tidak suami kamu atau bapa kamu akan mendapatkan azab yg teruk diakhirat nanti...

Anonymous said... Best Blogger Tips

haihhh...mungkin pic tu sblm dia pakai tudung kot. skrg dia dh tutup aurat. kira ok la tu. perubahan ke arah kebaikan. alhamdulillah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Senang cter, praktiskan lah cara bpakaian muslimah, insyallah, terhindar daripada segala fitnah. Sememangnya perempuan dan fitnah tak boleh dihindarkan.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bodoh umat akhir zaman..Kalau korang dengar ceramah Ustaz Azhar idrus..pasti korang terbuka iman dan dapat menilai baik buruk sesuatu hal..

Anonymous said... Best Blogger Tips

kiamat la taun ni kot...haihh...

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kiamat? Allah knows best..tp yg pasti dah dekat dah sbb tanda2 kedatangannya dah byk

Anonymous said... Best Blogger Tips

kah kah kah MMg bodoh korang nie.. Nak dijadikan isu adalah care dia berpakaian. Mmg dunia akhir zaman Tak tegur salah ditegur pun salah. Mmg kelakar...Sengal yg bodoh pasal agama mmg jadi mcm nie la.. Stress blaja skit pegi berfoya-foya bukan nak mintak petunjuk ALLAH. Dah nama pun islam Kn la tunjuk diri tu islam jaga tingkah laku. Tau bukan bdk nie sorang jer malah ramai lg. Tingkah laku dia nie akan jadi ikutan pd yg lain.

bintu said... Best Blogger Tips

Alah kalo makbapak nk anak hidup glemer bioler. Tgk je mcm rancangan Bintang Kecil tu bior anak trkinja-kinja, brcintun segaler. Mak pkai tudung, anak diasuh dedah2. Rosmah m. Plak prkenalkn PERMATA suh anak2 nyanyi n trkinja2.. ajaran agama xde. Dlm tv3, dia ckp kolot kalo ajar baca quran je

Nazrin Saad said... Best Blogger Tips

Soalan : Ramai lagi orang yang dekat dengan kita free hair, kawan baik kita pakai jeans ketat-ketat, dah tegur belum?

Kalau belum, betulkan apa yang ada depan mata dulu, baru ada hak untuk betulkan yang jauh dengan kita.

Kalau yang di depan tak nak tegur tapi budak tu yang jauh di UK nak kita 'nasihat' masalahnya kita pun ada something wrong juga lah.

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kalau ye pun nak tegur, biar berhemah..Jangan mengutuk or memburuk-burukkan lagi situasi..


Cakap nak hebat je pasal agama, nasib korang xtentu lagi camne..Korang yg mengutuk die (mengumpat) ni, umpama memakan daging saudara sendiri je..LAGI TERUK!

aku bukan nk berpihak pada Amalina or sape2, tapi just nk remind je, NAK BERDAKWAH BIAR BERHEMAH. rasulullah xpnah berdakwah dgn orang kafir dgn mengutuk tindakan mereka pn..korang yg lebih2 nape? MEMALUKAN JE.

Anonymous said... Best Blogger Tips

sebelum korang sibuk menegur aurat org lain, jagalah sendiri punya aurat k. dan juga kluaga sendiri k. jangan nak menyibuk judging pasal org.

Anonymous said... Best Blogger Tips

kelakar sial bace komen sekor2.Tegur salah.x tegur salah.Yg dpt azab sume skali
hahaha
Jadikan la kisah2 umat trdahulu sbg teladan
segilintir buat salah tp xde keberanian nk tegur Allah jatuhkan bala kt sume umat tu

Pojan said... Best Blogger Tips

asal komen guna anon ni?
pasal dont judge a book by its cover, itu mmg sangat betol. Tapi mentaliti manusia sendiri yg buat kita judge ppl.
one more thing, thanks anon(amalina's friend) for the statement, at least what ppl thought what happened aren't true

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous

x sexy kepala hotak ko kalau dah pakai mcm tu..agaknya kalo jenis mcm ko ni budak tu bogel baru dikatakan sexy yer..ceteknya fikiran agama ko yer

Anonymous said... Best Blogger Tips

sembahyang x pnah tinggal....???pkai baju cm 2?hebatnye......

Anonymous said... Best Blogger Tips

mak dia bodo ka???tgk ank dia duk peluk mat saleh...

Anonymous said... Best Blogger Tips

hidup dia lantak dia la.....yg korang nk sibuk buat apa....bdan dia...ckup la nasihat sekali..kalau dia x nk dgar lantak dia la...x perlu la nk kutuk2..nk judge org..korang tu baik sngat ke..??as long as dia x kacau hidup kta lantak la...

Anonymous said... Best Blogger Tips

x de org yg perfect dlm dunia nie selain rasul kita....
so, eventhough org 2 jahat, tpi klau bnda 2 ke arah kebaikan, kta kena la terima...
TUTUP AURAT 2!!!!!!!!

ZAZ said... Best Blogger Tips

ADOI LA MAK DIA NI , SALAH TU MENGAKU JE LA.. X PAYAH NAK BACKUP LAGI, TAU LA ANAK DIA...
KALAU DIA MENGAKU JE ANAK DIA SALAH N MINTA MAAF, PASTU CAKAP JE ANAK DIA AKAN BERUSAHA UTNK BERUBAH..
KAN SENANG.. SEJUK LA SKET HATI ORG YG TENGOK GAMBAR2 TU...NI MENDE SALAH NAK BACKUP MEMANG NAK KENA LA TU

Anonymous said... Best Blogger Tips

ibunyer suka beli baju yg seksi supaye ibu dan anaknyer cepat masuk neraka..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Tegur salah x tegur salah. Mmg berhamoiran kita ramai free hair. Tapi dia nie ibarat mentor bdk2 skarang.. Genius.. Blajar pandai... Cuma bab penampilan tu kena la jaga skit. Pegi blajar sane bwk maruah agama, bangsa dan negara. Tapi sume org ader wat kesilapan mudah- mudahan dia insaf. Bg sume org tak salah pun nak tegur takkan nak biar jer. Ibarat dosa dia, dia tanggung. Dosa aku, aku tanggung. Langsung takder sikap bertanggung jawab kalo sume org mcm nie. Hai.... Dunia akhir zaman

Anonymous said... Best Blogger Tips

semoga dia jumpa leleaki yg dpt memebentuk diri dia ke jalan yg benar..amin,,

Anonymous said... Best Blogger Tips

apa pon xboleh..

Raiee said... Best Blogger Tips

Kalau akhbar ni salah tulis lain cerita la kan. Tapi kalau ibu Amalina sendiri sudah menyatakan statement begitu, dan tiba2 dia kata lain. Memang padah jawapannya

Anonymous said... Best Blogger Tips

manusia mmg camni ar..semua yang buruk kat orang nak busy body... diri sendiri anggap perfect..

Anonymous said... Best Blogger Tips

best baca komen korang sema..ada beza antara yg islamik dan separuh islamik...cayook...hahahahahahaha

Anonymous said... Best Blogger Tips

Sape yg islam tp kate "xpela x pkai tudung pon.."
dan niat dlm hati kate x perlu wajib tutup aurat, kalau korng x tau,tutup aurat wajib.kalau kite nafi,bleh murtad tau

Anonymous said... Best Blogger Tips

HAHAHAHAHA...kisah die..orang lain pulak nak gaduh....tegur ke..sokong ke..sama je korang ni..dah2...baik korang pegi makan lagi senang...

Anonymous said... Best Blogger Tips

hello cuba tgok kat luar dulu.. smua tutup badan ke?? jgn la jadi katak bwh tempurung..hey dunia da moden laa...

Anonymous said... Best Blogger Tips

hahaha/..apahal cmtu..mak sndiri pun sokong anak pakai mcm tuu..siap tolong blikan..mcm ne dgn warna kan rambut(mcm mat salleh dh) tuuu..pelik laa..mintak jauh mnda tu dri aku...aminn...

Anonymous said... Best Blogger Tips

pe2hal pun tk rugi kalu tk berkelakuan cam skrg nie...buat cam biasa jer laa... bkn masalh pun seksi meksi rmbut karat tk pki tdung ker tp tk rugi lgsung pun klu tk wat camtu, nk bkawan rmai tk salh, tk rugi pun klu gmbr tk pluk2... senag jer...kena lah guna akal waras sblm buat pe2 tu, cakap tk serupa bikin nie yg masyarakt mrh sbb duit tajaan berjuta tu leh bg kt org2 yg memg layk terima dgn ramainya..bkn utk sorg yg msih `terkeliru identiti or what ever la`...wlau belajar pndi cakap berdegar2 sekali pun tk rugi tunjuk cth yg baik2...okey sume!!

sahabat said... Best Blogger Tips

alahai mak ooiii.... tkyah la buka pekung si anak tu lagi ...dh la pincang di tmbah lg dgn kenyataan2 yg berbaur `menyokong` pulak... tk betul tetap tk betul mak ooiii.... tk salah klu awk beli baju2 yg sopan2 ker..tk pki tudung pun tkper tk perlu la rambut karat tu n gmbar peluk2 plak..tk kira gmbr ramai2 ker dua2an ker dgn jntan2...tk manis camtu...mamg kt sini rami yg lebih terok tp tkkn kita nk ikut perangai2 yg terok tu... pikir la dulu mak oooiii. ank tunggal la yg akan mendokan kt bla kta tkder nnti.... tp klu la nie dh terbawa2 budaya tk islamik kan ssh nnti kecuali klu dpt suami solehah.... nasihat kan yg baik utk anak, org lain pun g cuti gak tp kalu sume benda dia buat awk sokong dh tk betul tuuuu..... yg haram ttp haram ye mak....rmbut karat nk mndi hadas pun ntah tos nhth idak...nk ker anak tu dlm keadaan tk suci jer.... malaikat pun tknk dkt...tu pun kena pikir gak mak ooiiii!!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

bdoh pnye org tua.
xde org jeleslh ank ko pndai.
biar xdpt 17A aslkn x sesat agama.
bangang

Anonymous said... Best Blogger Tips

Orang Malaysia memang kecoh dan suke sgt pasal bende2 camni.. Kene ingat, jgn nak sibuk sgt cakap anak org lain seksila apela, anak sendiri belum tentu baiknye. Sepatutmye, sebagai seorang Islam, kenela selidik dulu, kalau betul beri nasihat. Ni belum ape2 dah sebarkan bende2 camni, kalau tak betul camane? Dah timbul fitnah. Buatnye Amalina tu tak ampunkan dosa org yg sebarkan benda ni, SANGKUTla korang kat akhirat esok.. Pikir pikirkanla..

Anonymous said... Best Blogger Tips

yes kwn baik amilina yg bljar skli kt euro aku bkn nk komen sal dia ng mak dia...tp yg ko ckp apa pemikiran kita org cetek sbb pakaian seksi...kikiki...blh tahan jgk pemikiran ko kn...seumur hidup ko agakny kulit kaki xpnh kena ekzos moto kot...xpa la abah hang yg tanggung dosa kn, pas ni laki hang plk...aku ni cuma saudara je...bab aurat jgn kta pemikiran org cetek laa...saat nk mati nti panasssssss,,,panassssss,panasssss...kulit2 melucur

Anonymous said... Best Blogger Tips

banyak betol lah penyebok dlm page ni...hahahaha..admin pun penyebok....buat ape nk post benda cmni??kenapa tak post gamba artis,ahli parlimen yg terang2 x tutup aurat....bodoh!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

artis, ahli2 politik semua dah kena bambu hemtam....dorg dah kena kaw2.....kau jgn risau,x baik kata org bodoh.....bodoh!! ehh nama ko bkn bodoh tp Annymous hehee peace yeohh

Anonymous said... Best Blogger Tips

kita doakan yg terbaik untuk amalina.. ok? =)
tak elok gaduh sesama islam..

Anonymous said... Best Blogger Tips

tak tau la plak aku si amalina ni memang tak bertudung sbelim pergi u.k., sbb selama aku bace brita pasal dia, sumer dia pakai tuudung. Maknanya die ni salah seorang yg memakai tudung tgk keadaan je la ni.. kt luar, free hair, tp pergi kelas, pakai tudung. Erk.

Tak heran pn kalo gmbar mat salleh tu bukan pakwe die, crop ke ape ke. Tp cume terkejut je smpai pakai cmtu. Pastu aku prasan dia kaler kuku lak tu. black lak tu. Oh ok, taknak tuduh melulu sbb mngkin sblm nak solat dia basuh dulu.
Tp apa makna sumer tu? Dia buat sebab teringin? kiranya dia tak pegang amalan agama islam secara kuat la, iman tak kuat lg.. walopun kite tak tau dia solat ke tak, puase ke tak. Tp secara luarannya, kite memang tau yg dia tak tup aurat, pakai nail polishing. Ermmmm...

Ape2 pn aku doakan die yg terbaik di sisi Allah.

Anonymous said... Best Blogger Tips

cukup2 la kutuk Amalina tu oi.. kata dont judge a book by its cover.. ne pehal? adehh.. suda2la.. doakan ja dia..bertudung tidak semestinya baik, tidak bertudung juga tidak semstinya x baik.. dalam hati siapa yg tahu. peace.

Anonymous said... Best Blogger Tips

AMALINA tu icon.. so pandai2 lah jaga diri n penampilan. maklumat d hujung jari.. kat mana2 dia pergi sekejap jek cerita sampai.. tak tau lah baik atau buruknye cite tu.. so kenalah hati2 dlm setiap gerakgeri n penampilan... tak semestinye kalu kita gi tempat omputih kita kena jdi omputih.. mmg lah kita terkejut ngn perubahan dia.. dlu di pandang tinggi tapi sekang d kutuk plak.. sebab diakan di jadikan idola.. sebab tu kena tunjukkan contoh yang baik! ... semoga dia berubah n menjadi contoh yang baik.. pasni hati2.. n da batasan dalam setiap apa yang d lakukan.. sepatutnye orang bijak tak wat macam tu.. kena tau risikonye setiap gerakgeri.... adoi.. amalina ni wat gempak satu malaysia plak.. tak luntur semangat nak jadikan dia contoh bagi anak2.. gara2 KEJUTAN BUDAYA...

Anonymous said... Best Blogger Tips

over la org yg benci nur amalina...macam derang tu bagus sangat...yg nak jaga sangat tepi kain orang pesai pa? ur not god to judge k...

Anonymous said... Best Blogger Tips

mak dia yang belikan baju mcm tu? asal x mak die je yang pakai?

Anonymous said... Best Blogger Tips

aq kenal mak die......tiap2 ary jumpa depan mate

Anonymous said... Best Blogger Tips

penat baca...emosi tol laa...wakakaa...

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymousnasihat emak ngn adik kau cukuplah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

janji otak power. hidup slumber xpe. xyah nk bising2 pasal ni

Arzmie Aquamarine said... Best Blogger Tips

Saya sangat kagum dengan kejayaan Adik Amelina suatu ketika dahulu, tapi amat sedih dengan penampilan dalam gambar...kalau dah tau gambar peribadi janganla masukkan dalam FB...Budak bijak tentu tahu kesannya...Saya merasa amat keciwa. Sebagai warga pendidik saya tertanya2 apakah kurangnya sistem pendidikan di Malaysia yang tidak mampu mengekalkan jati diri pelajar tertentu yang berada di luar negara...Saya bangga menjadi Rakyat malaysia...

Anonymous said... Best Blogger Tips

islam is simple..."allah x mewajibkan kepada wanita memakai tudung...tetapi harus dan wajib bgi setiap wanita menutup aurat..." renungkanlah mak Amelina oi....

Anonymous said... Best Blogger Tips

menconteng arang dimuka sendiri..mak oi mak oi..biasalah naluri seorg ibu tetap sokong anak..tp dalam hati ada jarum

Anonymous said... Best Blogger Tips

'Siapa sahaja di antara kalian yang melihat kemungkaran, maka tegurlah dengan tangannya (kekuasaannya). Jika tidak mampu, maka tegurlah dengan lisannya. Jika tidak mampu juga, maka tegurlah dengan hati. Namun, ini adalah keimanan paling lemah."

Anonymous said... Best Blogger Tips

arghhhh aaku stress aku stresss aku stress baca komen korang semua,eh ni mmg blog stress kan?AAAAAAAAAAAKUUUU stresss

Anonymous said... Best Blogger Tips

whts going on wht this world??? sudahlah dia tlah mlakukn kslhan, ada plak yg mahu melndunginye? ibunye jgk memainkn pranan yg pntng dlm kes ni. da ibunye pn mcm tu, ktew xleh nk kata apa. nk ktuk pn tkut ktew jgk berdosa. nk lndung dosa jgk. slmah2 iman hnye mngeji dlm ht. hnye dpt doakn utk dberi hdayah..

Anonymous said... Best Blogger Tips

penat bace komen dowh..haha

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku pon stress dgn ayat2 kalian~ MMG STRESS

purplelicios said... Best Blogger Tips

ye ye je ,,bg mis la..umm tah btul tak tdak ..ada kmungknan ibu amalina nk bkup amalina..coz amalina ank dia..ada kmgknan benar..ada andaian bnyk..ada ke ptt seorg ibu bertudung mmbli sepasang bju kurang kain bg anknya..
(tw la blajar d luar ngara but ko still islam dear)
n seorang ibu boleh melihat ank2 dia memelok lelaki lain..(bkn mhrim)

p/s :pdapat je..pening2..msuk sni mmg stress

Anonymous said... Best Blogger Tips

dunia dia..biarlh

purplelicios said... Best Blogger Tips

1 g byknya anon d sini..merata2

Meow Bibien said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
Unknown said... Best Blogger Tips

sekurang-kurangnya orang yang menegur kesalahan dia lepas hukuman di akhirat nanti . . . .

Anonymous said... Best Blogger Tips

eehhhhh syial lah ,,,,dah tahu anak tuh buat dosa nak back up jugak aq x phm la,,,,bole ckp mak dy belikan baju tuh wowowowo,,,aq agak mak dy dulu camtuh gak r,,,suka fashion gak lolx

Anonymous said... Best Blogger Tips

ooo mak dier belikan~~
urmmm..... bagus2...
hehehe.... bangga betol mak dier....
saya xkutuk okay... saya cuma rase terharu mak dier belikan pakaian renang tu kt amalina..
err pakaian renang kan? kalo silap sori yer,, saya ni xgenius mcm amalina...

Anonymous said... Best Blogger Tips

mak dier sindir dgn cara halus kot...
mak mana xmalu dgn pakaian cmtu..
hati sorg ibu, siapa yg taw~~

Anonymous said... Best Blogger Tips

ramainya nama anynomous :) amalina , action speak louder . i pray for you

Anonymous said... Best Blogger Tips

sembang macam x pernah buat dosa je.. sibuk bukak aib orang pon dosa juge..

Anonymous said... Best Blogger Tips

entry ni paling stress, berbanding top 5 stress entry tahun lepas.. but i agree, nobody perfect!

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni semua UMNO / BN punya produk la ni.. Jangan sokong BN go for ABU!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Nuramalina VS Siti Fatimah : The winner is Siti Fatimah =)

Anonymous said... Best Blogger Tips

byk la ko bju cam tue x seksi,ko tu duduk zaman mane??!!!
zaman batu bole laa,,org x reti pkai baju elok2,,adoyai!!

pastu bukan org malaysia nak jelez ke apa,,sebab bangga la jadik cam nie!!tolol!!

jgn pandai nk salahkn admin je,,korg tu pe cite??!haishh

Anonymous said... Best Blogger Tips

x perlu nak ckp pasai orang..tgk diri sendiri sebelum komen pasai orng lain..

Anonymous said... Best Blogger Tips

Semoga adik Siti Fatimah selamat di UK nanti. Amin

Anonymous said... Best Blogger Tips

sayang nyer mak pada anak yea...sayang pun berpada, jangan sampai org kata "sokong bawak rebah", ni macam nak kasi anak rebah masuk neraka nih...

Teringat kat kawan aku sorang, mak sokong dengan belikan TZM, alih2 member aku accident. Terus tak sihat sampai sekrang...

fikir2kan lah yea....

Anonymous said... Best Blogger Tips

publisiti murahan

Anonymous said... Best Blogger Tips

kat ofis saya pn ade org mcm amalina tu..dan keliling anda pn ade org macm dia (CARA HIDUP)...tp nk buat macm mane kan..sebagai org islam dan mengaku islam kite kene tahu untuk ape kite di jadikan..UNTUK BERIBADAT PADA ALLAH..ape yg kita buat semua..termasuk hal-hal dunia hendaklah kerana ALLAh..(tapi kebanyakn bukan tak tau tp buat x tau)bukan untuk pengikhtirafan dr manusia...x salh berfesyen..bersosial..ber apa lag tp biarlah cara islam..(klo ngaku diri tu islam)sebagai ibu bapa:anak ibarat kain putih = kta yg mencorak anak kita samadae jadi nasrani,majusi atau yahudi...so kalu mak amalina dah kate begitu...itulah yg dia mahukan...mudah je..jgn pening2 kepala..nape dia atau sesipa pn jd begitu atau begini....REDHA ALLAH adalah lebh utama...dlam mnjalani kehidupan sebagai seorg yang mangaku ISLAM..ISLAM IS WAY OF LIFE...TIADA LAIN...

Anonymous said... Best Blogger Tips

MUJUR BKN ORIGINALITY JOHOREAN ...KLU X WAT MALU CMPNY JEK!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Elehhh..tego skt nk SENTAP~
Kalau dh tau gmbr privasi nape upload gak lam FB??
nampak NAU nipunye..
Kalau dh SALAH tue..TERIMA jer la gn HATI TERBUKA.. ngaku kesilapan~ sume org pena wt slh..
Bende dh salah, nk CKP skt pn tak boleh??

Anonymous said... Best Blogger Tips

korang yang islam tegur sampi bergduh2,mtang la sikit,ak x sokong sape2,klw mcm ni la gaye ny memng korg sendry pon x boleh pkai,n stu agy,memng aurt tu wjb tutup,memng itu kehendak Allah,banyak yg baik biler b'tudung,tp jgn sesame islam nk gaduh,look for ur self ok,ak pn x perfect,ad slh dan silap,kalw pasal amalina die da tahu,klw die nk berubah it's up to her,die ad akal die ad fikiran,da besar pnjang,masing2 boleh pk,klw da tegur xnk berubah tu da jdi tanggungjwb die,jngn sebb setitik nila rosak susu sebelanga,jngan sebab seorang rosk ukhuwah sesama islm,peace no war,dary seorang hamba yg x sempurna,

Anonymous said... Best Blogger Tips

lucunya komen-komen korang :p

Anonymous said... Best Blogger Tips

@Anonymous eh kalu dye rmbut smbhyg sah ke????

Anonymous said... Best Blogger Tips

mandi wajib pon xsah.... nauzubillah.. semoge ALLAH bentuk kan hati yg lembut untuk amalina dan kite sekali supaya menjadi seorang islam sejati... aminn...

Anonymous said... Best Blogger Tips

pandai2 lh pk.... stuju 4 kearah kebaikan,... jgnlh mngajak 4 kmungkaran n kerosakan..

Anonymous said... Best Blogger Tips

dah kantoi.. macam2 la alasa, mak mana tak sayang anak. lagi2 kena mcam tuh. satu malaysia tau. xpa mak cik ... go on.

Anonymous said... Best Blogger Tips

senonoh ke? gunalah akal...org educated la katakan..balajar luar negara..mesti tau buat perimbangan baik buruknya...islam tetap islam..hukum tetap hukum..islam da meletakan cara pemakaian yg betul...so ada ka pakaian yg d beli mak c DIA..senonoh? org tak mengata klu benda tu tak da bukti..pokok tak kan bergoyang klu tak da angin...melainkan org utan goyangkan..hahahha

firdaus zainal said... Best Blogger Tips

apela korang g salahkan admin...admin cume post benda yg da ade lam brite...admin xde tokok tambah pon..ngok

Anonymous said... Best Blogger Tips

simple..amar makruf nahi mungkar.

Anonymous said... Best Blogger Tips

bg perempuan di luar sana....jga la aurat kalian masing2...kerana aurat adalah tuntutan agama kita iaitu Islam...adakah Islam mgajar kita untuk membuka aurat...bg muslimat...tidak salah jika anda ada fb...tapi jgnla update gmbar yang mnampakkan aurat kerana kita tidak tahu siapa yang melihat gmbar kita diluar sna....dan sekiranya ajal mnjmput, dosa kita ttp akan dihitung slagi bkan mahram yang melihat aurat kita....Islam adalah memudahkan umatnya bukan menyulitkan...renung2kan lah wahai kaum hawa,,,Assalamualaikum ///

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...