Kongsikan Entri Kami

Tuesday 18 October 2011

OMG : Anak Pindah Sekolah Sebab Ingin Menyimpan Rambut Panjang


KUALA LUMPUR –  Percayakah anda, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mendakwa anaknya bertukar dari Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Heng Ee ke Sekolah Menengah Kebangsaan St. Xavier semata-mata kerana mahu menyimpan rambut yang lebih panjang.

Dia tidak berpindah kerana meramas buah dada rakan sekelasnya tegas beliau.
“Anak saya juga mahu pergi ke St Xavier kerana dia tidak mahu rambutnya dipotong menjadi crew cut (seperti rekrut askar) yang diwajibkan terhadap pelajar-pelajar di Heng Yee,” katanya.

Itulah alasan yang diberikan Guan Eng melalui satu kenyataan media hari ini.
Beliau yang berang dengan serangan yang dilakukan terhadap anak lelakinya itu dan menyifatkannya sebagai ‘keji dan tidak bertamadun’serta menyalahkan Naib Ketua Bahagian UMNO Bukit Gelugor, Dr. Novandri Hassan dan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin Abu Bakar yang dikatakan menabur berita tersebut.
Guan Eng berkata, sekiranya musuh politiknya mahu menamatkan karier politiknya pun, mereka boleh lakukan apa saja pada dirinya tetapi tidak sekali-kali ‘mengusik’ keluarganya.

Bagaimanapun, kenyataannya itu agak bertentangan dengan apa yang dilakukan DAP terhadap Khairy Jamaluddin ketika Tun Abdullah Ahmad Badawi berjawatan Perdana Menteri dulu.

Ketika Pak Lah menjadi Perdana Menteri, boleh dikatakan hampir setiap bulan pihak pembangkang termasuk Guan Eng sendiri menyerang menantunya, Khairy Jamaluddin dan keluarga Ahli Parlimen Kepala Batas itu.

Khairy, sebelum itu telah ‘mengusik’ Guan Eng di Twitter dengan berkata;
“Mungkin dia roboh Kampung Buah Pala sebab nak ganti dengan Kampung Buah Dada,”

Beberapa blog politik termasuk blog Minda Intelek Melayu (MiM.blogspot.com) milik Dr. Novandri baru-baru ini menyiarkan laporan mengenai seorang pelajar perempuan diramas buah dadanya oleh seorang anak VVIP di Pulau Pinang dan dibayar RM200,000 bagi menutup mulutnya dari menghebahkan perkara berkenaan ke pengetahuan umum.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan semalam membidas sikap berdolak-dalik Ketua Menteri Pulau Pinang itu yang enggan mengulas tentang perkara tersebut.

“Kita minta penjelasan lanjut tentang isu ini jika ada perkara-perkara yang tidak betul dilakukan, maka pihak-pihak tertentu harus membuat laporan polis agar perkara ini dibawa ke muka pengadilan, tidak kira anak siapa tidak kira bapanya siapa.

“Apa yang dinyatakan dalam blog-blog itu, ianya sudah dinyatakan tetapi kita nak dengar penjelasan dari pihak Lim Guan Eng sendirilah,” katanya.

8 comments:

Nohtakh ujan said... Best Blogger Tips

anak dan bapak sama je..hehehe

Anonymous said... Best Blogger Tips

ni la"khalifah" yg mlayu dok agung2kn nih??bodo...

Anonymous said... Best Blogger Tips

munafik banget sih...komunis alaf baru...semua org yang berilmu dan bersekolah kat Malaysia ni tahu kat sekolah tak boleh simpan rambut panjang pon...takkan ler sebab anak ketua menteri boleh simpan rambut panjang? pondan ker aper?

Anonymous said... Best Blogger Tips

Aku pun rase anak die tu mmg dah pondan dah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

mana la boleh sama kan khairy ngn anak guan eng ni..yg tak suka khairy bukan pembangkang shj,malah org umno sendiri,org umno sendiri tuduh khairy sebagai beban kpd umno,tu pasal la di tak jadi menteri even menang jawatan ketua pemuda,dah la kantol politik wang..hahaha

Unknown said... Best Blogger Tips

ini lah rupanya Khalifah Umar abdul aziz orang pas eh? bengapnya org pakatan rakyat ni!

Anonymous said... Best Blogger Tips

fuck politik m'SIA..sume cam sampah!!x kira la pembankang kew,kerajaan kew..sumer same jek!!ade kepentingan sndiri!!

Anonymous said... Best Blogger Tips

kah..kah..kah..gbar pmpuan yg diramas tu ada kt blog UMNO iaitu papagomo..tp bila org search pmpuan tu sbnrnya pelajar n juara catur kt britain dari hong kong yg brnama Anya sun corke..nk fitnah tp bodo..bila dh kntoi ckp tu gmba hiasan..bongokk...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...