Kongsikan Entri Kami

Saturday 14 May 2011

Moviebarcodes : Movie Dalam Bentuk Garisan!!

Korang mesti tak penah dengar pasal Moviebarcodes ni kan? Sebab b4 ni pun aku tak penah dengar.. tgh2 surf cari info untuk post baru, aku terjumpalah website infographic nih.. Memang cool gak r moveibarcodes nih.. Aku consider this thing as an ART.. Memang genius la orang yang terpk nk buat mcmni..Ok, now aku nak explen sket psl moviebarcodes nih.. Moviebarcodes ni dijumpai di sebuah tumblr blog from an unknown author yang telah post image yang dihasilkan dari pelbagai jenis movies.  Setiap frame dipanjangkan dan dikuruskan sehingga menjadi satu garis panjang yang menegak. Memang amazing.,. Jom kite usha~~

The Matrix - Banyak garisan hijau sebab movie ni byk dihabiskan "in the matrix"

Jaws - Banyak habiskan mase dalam laut

The Dark Knight - Sesuai dengan tajuk movie nih.. Memang dark.. hehe
Kung Fu Panda - Memang colourful gile movie nih.. aku suka..

Tron (1982) - Filem Tron lame nih pun colourful sebab banyak scene dalam digital world..neon beb..

Sumber: infographic

1 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

ape motif nye...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...