Kongsikan Entri Kami

Tuesday 11 October 2011

Kesian : [Video] Hidup Bersyukur Walaupun Makan Sisa Makanan Setiap Hari

Video ini telah memberi impaks yang begitu memdalam di Indonesia. Video ini menceritakan kisahkan mereka yang miskin dan tidak berpendapatan terpaksa makan sisa makanan yang dikutip dari restoran atau kedai makan. Semua makanan yang tidak dimakan oleh pelanggan akan dikutip dan dibawa balik untuk dikongsi bersama semua. Mereka kelihatan gembira walaupun mereka tahu yang makanan tersebut hanya sisa makanan serta tidak bersih. Tetapi sebaliknya apa terjadi dengan manusia yang mempunyai peluang untuk makan semua ini tetapi membuangnya. Mereka terlalu memilih dan hanya membazir duit tanpa memikirkan mereka yang lebih susah di luar sana. 
p/s : seramai 25,000 orang mati kerana kelaparan setiap hari, tetapi beberapa million manusia membazir makanan mereka. Adakah anda salah seorang?


Renungan kepada semua : 

6 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

speechless...(T_T)

Anonymous said... Best Blogger Tips

syukur lahir dan hidup d Malaysia.
v_v,

Anonymous said... Best Blogger Tips

renung-renungkan lah...

Anonymous said... Best Blogger Tips

kalau aku jd tauke keda yg dia kutip sisa makanan ni,harus aku asingkan untuk diorg.sian giler..

Anonymous said... Best Blogger Tips

klo aku jdi toke kdai tu aku soh jer die kje ngan aku- akuhazel

Anonymous said... Best Blogger Tips

tu urg bodoh bg makan ank makanan kotor. mak dia tu tak pandai masak ker? bapak die tu tak pandai bercucuk tanam ker? keje ke ape ke.? sial la?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...