Kongsikan Entri Kami

Friday 27 July 2012

Cool : "Gravity Bike", Basikal Yang Tiada Pengayuh (6 Gambar)


Basikal yang diilhamkan oleh Jeff Tiedeken ini diberi nama sebagai "Gravity Bike" kerana ia tidak memerlukan sebarang pedal, rantai dan gear sepeti kebanyakkan basikal normal yang lain. Selain itu, basikal ini juga mempunyai reka bentuk yang menarik.

Ia mempunyai bingkai seolah-olah seperti bonggol di tengah-tengah badan basikal berbanding bingkai bar lurus yang sering anda lihat. Pemegang dan kerusi penunggang juga telah disisipkan bersama rangka basikal bagi membolehkan penunggang berasa selesa ketika mencangkung pada kelajuan tinggi.

Basikal ini telah menjalani ujian kelajuan di mana ia mampu memecut sehingga 50 mph dan berpotensi untuk mencapai kelajuan tertinggi iaitu 70 mph. Seperti kebanyakkan jentera yang berkelajuan tinggi (motorsikal atau kereta), basikal ini menggunakan brek cakera hidraulik (hydraulic disc brakes) untuk menghentikannya.

Walaubagaimana pun, disebabkan ia tidak mempunyai pedal seperti kebanyakkan basikal lain, ia hanya praktikal digunakan semasa menuruni jalan berbukit.



Sumber : Here

4 comments:

Anonymous said... Best Blogger Tips

da tu nk naek bukit cmne?
_@_puteri_cilik_

Hant said... Best Blogger Tips
This comment has been removed by the author.
Anonymous said... Best Blogger Tips

Hahahahahaaa... nk naik bukit kna pikul... huhuhuhuuu....

Anonymous said... Best Blogger Tips

fungsi sama cam bobsliding tu ler..turun je boleh

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...