Kongsikan Entri Kami

Thursday 24 March 2011

Top 5 Rumah Termahal Di Dunia

MaxJinx nak share with you guys info yang stress ni.. CEKIDAUT!!


 5 - Hearst Mansion, Beverly Hills - $165 million


Mansion yang super stress mempunyai 29 bedrooms dan 3 kolam renang, Mansion ini menjadi sangat femes dan menjadi pop-culture icon setelah digunakan dalam filem The Godfather. Even the late President John F Kennedy jugak penah tinggal kat mansion yang besar gedabak ni. Kalo korang ade byk duit, bleh la beli Mansion ni..n korang dapat berjiran dengan artis2 Hollywood like Tom Cruise and Katie Holmes dan juga David and Victoria Beckham.

4 - Fairfield Pond, The Hamptons - $170 million


Rumah yang sangat stress ni merupakan rumah paling luas di US iaitu seluas 63 ekar!! rumah ni mempunyai 29 bilik tido yang menghadap laut, dimiliki oleh seorang Billlionaire iaitu Ira Rennert. antara kemudahan yang stress yang ade kat umah ni ialah 5 buah courts, bowling alley dan bathtub yang berharga $150,000!!!!! Stress gila babas!!

3 - One Hyde Park, The Penthouse, London - $200 million


Apa yang menjadikan Penthouse yang super stylish ni mahal nak mampos ialah ianya terletak kat famous number 1 Hyde Park address. Penthouse ni memang ternyata hanya untuk orang yang kaya gila babas sahaja dan ianya dilengkapi dengan sistem keselamatan yang amat canggih seperti SAS guards, iris scanner, panic rooms dan satu terowong rahsia terus ke Hotel Mandarin yang terletak bersebelahan je dengan Penthouse ni. 
Selain dari tu, Penthouse ni juga mempunyai spa, court squash dan wine testing room. Amacam? stress tak? Opps..lupe lak yang Penthouse ni ade 24 hour Room service!

2 - Villa Leopolda, Cote d'Azur France - $525 million


Villa yang seluas 80,000 kaki persegi ni dibina pada taun 1902 oleh King Leopold II of Belgium. No wonder la rumah ni mahal giler.. Antique beb.. Ade rumors yang mengatakan yang rumah ni penah didiami oleh Bill Gates. Tapi sekarang rumah ni dimiliki oleh French banker Edmond Safira. Villa ni mempunyai 19 bilik tido, beberapa courts permainan, bowling alley, multiple kitchen dan movie theater!! Memang super gorgeous la umah ni.. Tabik spring!!

1 - Antilla, Mumbai - $1 billion!!!




Inilah rumah paling mahal di dunia, Antilla yang berharga lebih $1 Billion!!! rumah ni merupakan rumah pertama di dunia yg mencecah dunia. STRESS!!  Rumah ni dimiliki oleh manusia ke-5 terkaya di dunia, Mukesh Ambani yang merupakan the Head of Indian petro-chemical giant Reliance Industries. Antara kemudahan yg terdapat kt umah ni ialah:
  • 400,000 square feet (37,000 m2) of living space.
  • Parking space for 168 cars.
  • A one-floor vehicle maintenance facility.
  • 9 elevators in the lobby.
  • 1 helipad and an air traffic control facility.
  • Health spa, yoga studio, small theater with a seating capacity for 50 on the eighth floor, multiple swimming pools, three floors of hanging gardens, and a ballroom.
  • An ice room infused with man-made snow flurries.
Ape yang membuatkan aku bertambah stress, bill electric first rumah ni mencecah USD158,059.7!!!!!

STRESS GILERR!!! 

Sumber - Billionaire Homes , thesoulstyle.com

1 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...