Kongsikan Entri Kami

Tuesday 22 March 2011

Perayaan di dunia yang sangat STRESS!!!

Mesti suma orang x sabar nak menyambut perayaan masing2 di negara ini. Kita biasanya akan menziarahi saudara mara kita dan makan2 bersama. Tetapi tau x di dunia ini ada juga perayaan yang sungguh pelik dan ada yang x masuk akal..mari kita saksikan :-)) STRESS!!

1. Crying Baby Festival

crying baby
Perayann untuk ahli Sumo Jepun - simple je dia punya rule, wrestler sumo ni kena angkat seorang bayi dan temukan mereka dua. Wrestler tersebut mesti tunjukkan muka bengis dan menakutkan bayi yang mrk angkat. Bayi yang menangis paling lama dan kuat menang!!! STRESS!!! hihi (x nak sy bt bayi sy mcm ni)

2. Monkey Buffet Festival

Monkeybuffet1 560x370
Perayaan ini disambut di Lopburi, Thailand. Ini adalah untuk mengingati Hanuman, the monkey God. Pelbagai buah dan makanan akan dihidangkan, kemudian monyet2 akan dilepaskan untuk menghabiskan semuanya. 

3. Color-Throwing Festival
holi 560x369
Perayaan ini disambut pada musim panas di India sempena peringatan pada Lord Krishna. Semua orang akan menggunakan baju paling lama mereka kerana mereka akan bermain dengan serbuk pelbagai warna yang dipanggil GULAI. 

4. Near-Death Experience Festival

NearDeath
Sambutan ini dengan meriahnya disambut di Sepanyol (Las Nieves). Perayaan ini meraikan orang yang penuh merasakan kematian tetapi masih hidup untuk memceritakan kisah mereka. Ianya disambut sempena peringatan  Santa Marta de Ribarteme, the patron saint of resurrection. 

5. Orange Battle Carnival:

Setahun sekali, seluruh orang Itali akan datang ke Ivrea untuk karnival ini. Mereka akan melontar buah oren semasa sendiri seperti berperang untuk mengingatkan kemenangan negara mereka dari penjajahan Holy Roman Emperor Frederick of Swabia.
battle_of_oranges3
battle_of_oranges12
battle_of_oranges6
battle_of_oranges4
While in Bunol, Spain, Sutamarchan, Colombia and even Dongguan, China, people fight with tomatos..
tomato_fight9
tomato_fight10
tomato_fight3

6. Naked Festival

Naked
Ada lagi perayaan yang pelik disambut di negara Jepun. Perayaan ini disambut pada musim SEJUK!!! STRESS... Semua orang lelaki dengan hanya menggunakan loin cloths (macam ahli sumo) dan semua orang dikehendaki untuk menyemtuh seorang lelaki BOGEL!! yang dipanggil  Shin-otoko. .STRESS!!!!!!!!

7. Baby Jumping Festival of Castillo:

Perayaan ini disambut di Sepanyol untuk menbersihkan dosa-dosa bayi. Ianya telah disambut sejal tahun 1620. Bayi akan diletakkan di atas selimut dan orang dewasa akan berpakaian seperti syaitan serta dikehendaki untuk melompat di atas bayi tersebut..STRESS!!!
5
2
4
1

Perayaan yang seterusnya lagilah x masuk akal..aga sedikit unsur 18sx ni :-P agak x faham kenapa sambut perayaan ni...

8. The Japanese Phallic Festival:
Setiap tahun di Jepun, seramai 30.000 orang akan datang ke Kawasaki untuk menyambut perayaan peringatan sexuality gods. 

japan_phallus_festival_3
japan_phallus_festival_4
japan_phallus_festival_5
japan_phallus_festival_6
japan_phallus_festival_7
japan_phallus_festival_8
japan_phallus_festival_9
japan_phallus_festival_1
















STRESS gilerrrr!!!!
credits to

1 comments:

Unknown said... Best Blogger Tips

ahahaha... whoaaa... apasal last sekali tu banyak penis je? pussy takdak?

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...