Kongsikan Entri Kami

Saturday 6 August 2011

OMG : Fenomena Luar Biasa Yang Jarang Berlaku!


Inilah yang dinamakan kekuasaan Tuhan... Pemangsa dan mangsa pun boleh berbaik-baik.. Tapi manusia yang mempunyai akal fikiran ni berbunuhan sesama keluarga... ish3...

Jurugambar Michel Denis-Huot, yang menangkap gambar-gambar yang menakjubkan di safari Masai Mara, Kenya pada bulan Oktober tahun lepas, berkata beliau terkejut dengan apa yang beliau lihat:

"Ketiga-tiga saudara (cheetah) telah tinggal bersama sejak mereka meninggalkan ibu mereka ketika berusia kira-kira 18 bulan," katanya. Pada waktu pagi kami melihat mereka (cheetah), mereka seolah-olah tidak lapar, berjalan dengan cepat tetapi berhenti kadang-kadang untuk bermain bersama-sama. 'Pada satu ketika, mereka bertemu sekumpulan impala yang melarikan diri..Tetapi seekor impala yang muda tidak cukup pantas dan ditangkap oleh 3 saudara cheetah dengan mudah. "




















7 comments:

A's said... Best Blogger Tips

ha'ah..sangat luarbiasa okay..ke harimau tu tgh puasa?? simpan 'makanan' utk berbuka?? HAHA!

Anonymous said... Best Blogger Tips

Kalo binatang ne ada perasaan kasih sayang..baik aku bawa p umah jadi peliharaan aku.

oldboy said... Best Blogger Tips

cinta itu buta!! buktinya?? spt yg diatas...

Anonymous said... Best Blogger Tips

tak kenal maka x cinta... da bknlan la tu.. huhuhuhuhu

Anonymous said... Best Blogger Tips

comel nye... ase na wat bantal peluk jer cheetah tu suma....

Anonymous said... Best Blogger Tips

dscvry bnyk cter mnrik...1 stoty telah mnrik mnt aq..ade cheetah snggp jge ank beruk..ibu ank bruk 2 telah dimakan oleh cheetah yang lain..one day..smase ank bruk dibawah jagaan cheetah...cheetah yang lain nmpk n nk mkn ank bruk 2..but cheetah yg jaga ank bruk 2 snggup brgduh n brlwn smate2 nk jge ank bruk 2..coz mngkin cheetah 2 rase brsalah sbb smase ibu bruk tu mati di baham oleh cheetah yang lain,di hadpan cheetah yg mnjaga ank bruk itu..the moral story..haiwan lbih baik drpd manusia zmn skrg yg kbnykn nyer zalim..snggup buang ank mcm ank 2 sampah..

sekian~

brat2104 said... Best Blogger Tips

"cheetah adalah haiwan yg penyayang" kawan aku yang amik veterinar

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...